سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع آمریکا مسکو را به تلاش برای نابود کردن نظم بین المللی متهم کرد

"اشتون کارتر" به روسیه درباره دخالت در فرایندهای دمکراتیک غرب هشدار داد و مسکو را به رفتار تهاجمی با هدف نابود کردن نظم بین المللی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کارتر در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه آکسفورد گفت، ما به دنبال دشمنی با روسیه نیستیم. اما، اشتباه نکنید - ما از متحدان خود و نظم بین المللی ضابطه مند و آینده روشنی که این نظم بین المللی برای همه ما رقم می زند، دفاع خواهیم کرد.

وی افزود، ما با تلاش هایی که برای تضعیف امنیت جمعی انجام می شود، مقابله خواهیم کرد و تلاش هایی که برای دخالت در فرآیندهای دمکراتیک ما انجام می شود را نادیده نخواهیم گرفت.

کارتر در ادامه مدعی شد که روسیه خیال ایجاد بی ثباتی در بیرون مرزهای خود از جمله منطقه خاورمیانه را دارد اما در عین حال از سران کرملین خواست تا برای دستیابی به صلحی پایدار در سوریه نقش سازنده تری را پیش گیرد.

وی افزود: روس ها باید از نفوذ خود برای پایان جنگ و درگیری در سوریه استفاده کنند.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
این بیچاره عقب مانده هنوز در دوران یک جانبه گرائی سیر می کند . کدام نظم بین المللی ؟ ! مگر آمریکائی ها با تجاوز به یمن و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و دیگر کشورهای دنیا ، نظمی برای جهان باقی گذاشته اند .
آمریکا تمام منشورهای سازمان ملل را زیر پا گذاشته است و خودش عملا حامی تروریستهاست ، پس در باره کدام نظم صحبت می شود ؟ !