اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: روسیه باید از نفوذ خود بر اسد برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، کارتر گفت: در رابطه با پیوستن به مبارزه ضد افراط گرایی و به طور ویژه داعش که ما در حال انجام این مبارزه هستیم و نتایجی به بار داشته است، روسیه کمک و مشارکتی نداشته است. آنها تصور می کنند که اهرم لازم را در جنگ داخلی در سوریه در اختیار دارند. روس ها مبارزه ای با افراط گرایی انجام نداده اند. تنها راه مبارزه با افراط گرایی این است که به جنگ داخلی در سوریه پایان داده شود. به نظرم اقدامات آنها در مسیر درست نیست. اقدامات آنها در مسیر اشتباه است. به نظرم روسیه باید مسئوولیت پذیر باشد.

کارتر گفت: اگر روسیه در مسیر درست حرکت نکند باید مسئوولیت ادامه و طولانی تر شدن جنگ در سوریه را بپذیرد. آنها با این اقدامات خود بر روی آتش جنگ داخلی در سوریه بنزین می پاشند. ما می دانیم که در نهایت حل و فصل و پایان جنگ داخلی در سوریه موضوعی ضروری است. من مطمئنم که ما در نهایت داعش را با همکاری ائتلاف شکست خواهیم داد. نیروها در سوریه در آستانه آماده شدن برای محاصره  رقه هستند. ما شاهد از دست رفتن کنترل رقه از دست داعش  در هفته ها و ماههای آتی خواهیم بود.این محاصره به پیش خواهد رفت.

وزیر دفاع آمریکا گفت: در رابطه با عراق ما در حال تعامل با دولت عراق در رابطه با موصل هستیم. ما در حال استقرار نیروها در اطراف این شهر هستیم. این موضوع هم اکنون در جریان است. با این اقدامات خود در سوریه و عراق ما دو شهر را از دست غده سرطانی که داعش نام دارد،آزاد خواهیم کرد. ما این کار را انجام خواهیم داد واین غده را نابود خواهیم کرد البته ما باهمدیگر کارهای دیگری را هم در سراسر جهان انجام خواهیم داد.

وی درباره حمله اخیر ترکیه به شمال سوریه و درخواست از آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفت: ما از ترکیه خواسته ایم که کنترل بهتری در آن نقطه از مرز داشته باشد. من از اینکه می بینم که آنها هم اکنون این کار را انجام می دهند،خوشحالم. ما در دو طرف مرز به آنها در ایجاد امنیت کمک می کنیم. این بخش از مرز بخشی است که نیروهای افراطی و تدارکات برای داعش ارسال می شده است. این اقدام ترکیه تحول خوبی بوده است. ما به تعامل خود با ترکیه ادامه می دهیم. در عین حال ما هدفی مشابه را که همانا شکست دادن داعش است تعقیب می کنیم. ما با نیروهای سوریه دمکراتیک همکاری می کنیم. بدیهی است که ترکیه دوست و متحد ما در ناتو است و از طرف دیگر نیروهای سوریه دمکراتیک ثابت کرده اند که نیروهایی قابل و توانا و موثر در منبج بوده اند. من مطمئنم که آنها در محاصره رقه موثر و موفق  خواهند بود. لازم است که ما با هر دو طرف کار کنیم تا این تنش را مدیریت کنیم.

کارتر گفت: کردهای سوری جزء مهمی از نیروهای سوریه دمکراتیک را که ما از آنها حمایت می کنیم تشکیل می دهند. آنها نیروهای قدرتمندی هستند و در میادین نبرد موفق بوده اند. ما به تعهدات خود با آنها پایبند خواهیم بود آنها هم به تعهدات خود درباره ما پایبند خواهند بود. آنها متحدان و شرکایی باارزش برای ما محسوب می شوند بنابراین ما قصد داریم که به تعهداتمان درباره آنها و همزمان با اینکه آنها به طرف رقه حرکت می کنند، پایبند باشیم. در این حال ما تلاش می کنیم که به تعهداتمان درباره ترکیه هم پایبند باشیم. 

وی افزود: شما به خوبی این موضوع را درک می کنید که آنها در کنار همدیگر حرکت نمی کنند. ما به خوبی می دانیم که منافع ما در اینجا چیست. منفعت ما در اینجا شکست داعش است و ما با هر دو طرف در این رابطه در تماس هستیم و تلاش می کنیم که تنش را مدیریت کنیم اما این کار را به گونه ای انجام می دهیم که هر دو طرف به خوبی و دقیقا بدانند که چه کاری انجام می دهند. ما تلاش می کنیم که تداخلی در اقدامات آنها ایجاد نشود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
آقااجازه! یکی نیست به این یاروهه بگه که اگر جنگ داخلیه، این چندده هزارنفرخارجی چه غلطی در سوریه میکنن،؟ خودتون و انگلیس و ترکیه و استرالیا و...، اونجا چه غلطی میکنین؟
آخرین اخبار