سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

بیش از 20 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی قربانی دام را برعهده دارند

29 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی دام را در روز عید قربان بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان دکتر محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : ازآنجایی که در روز عید قربان هم استانیهای عزیز اقدام به قربانی کردن دام می کنند ، لازم است شهروندان نهایت دقت را در انتخاب و خرید دام سالم برای قربانی کردن به عمل آورند تا براثر کشتار احتمالی دام بیمار و آلوده موجبات بروز و انتقال بیماریهای مشترک بین استان و دام فراهم نشود.
وی همچنین برای حفظ سلامت مصرف کنندگان و به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی و انجام نظارت بهداشتی ، برقراری کشیک در محل اداره های دامپزشکی شهرستانها و نیز کشتارگاههای استان سمنان در دستور کار قرار دارد .
وی در ادامه گفت : این اداره کل با تشکیل 29 اکیپ ثابت و سیار متشکل از 20 نفردکتردامپزشک ، 22 نفر بازرس بهداشت گوشت و 10 نفر ناظر شرعی ، با انجام بازرسی قبل و بعد از کشتار در روز عید قربان، بر سلامت دامهای قربانی نظارت می کند.
دکتر سعیدی افزود : هم استانیهای عزیز،دام زنده را از میادین عرضه دام زنده و مکان هایی که تحت نظارت اکیپهای دامپزشکی هستند تهیه کنند.
 وی افزود:توصیه می شود که مصرف گوشت حتما پس از بازرسی بهداشتی لاشه توسط اکیپهای دامپزشکی صورت گیرد .
وی با بیان اینکه ارائه این خدمات به صورت رایگان خواهد بود و همکاران دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی مستقر در ادارات دامپزشکی شهرستانها وکشتارگاههای دام نیز در روز عیدقربان پاسخگوی سوالات بهداشتی و شرعی شهروندان خواهند بود.
وی در پایان گفت هم استانی های عزیز می توانند به اداره دامپزشکی یا کشتارگاه دام شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند یا با سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی محل سکونت خود تماس گرفته تا اکیپ های سیار به محل اعزام شوند.
انتهای پیام / ه
برچسب ها: نظارت ، عیدقربان ، بازرسی ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.