سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزلزل اقتصاد منطقه یورو با کاهش رشد اقتصادی آلمان

کاهش رشد اقتصادی آلمان، تأثیری منفی در وضع کلی اقتصاد این کشور داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سیاتل تایمز؛ بر اساس گزارش های منتشر شده در روز دوشنبه، با کاهش رشد اقتصادی آلمان، منطقه یورو بخشی از سرعت رشد خود را از دست داده است. این گزارش تنها چند روز قبل از ایجاد بسته محرک دیگری از سوی بانک مرکزی اروپا منتشر شده است.

شرکت اطلاعات اقتصادی "آی اچ اس مارکیت" اعلام کرده شاخص قدرت خرید مدیران - شاخصی برای اندازه گیری فعالیت ها مختلف اقتصادی - به پایین ترین سطح خود در 19 ماه گذشته کاهش یافته است. این رقم از 53.2 درصد ماه اوت به 52.9 درصد در ماه جاری کاهش یافته است.

با وجود این کاهش، منطقه یورو همچنان در مسیر رشد قرار دارد. هر چند که رشد اقتصادی این منطقه کند شده؛ اما هر رقم بیشتر از 50 درصد در شاخص قدرت خرید مدیران نشان از رشد دارد. شرکت مارکیت در ادامه اعلام کرد بر اساس اطلاعات ماه اوت، می توان انتظار رشدی 0.3 درصدی در سه ماهه اقتصادی جاری را داشت.

موسسه مارکیت، دلیلی اساسی و قطعی، همانند تصمیم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برای کاهش سرعت رشد ارائه نداده است. با این حال این موسسه اعلام کرد که شاید تضعیف آلمان، دلیل اصلی کاهش سرعت رشد اقتصاد منطقه اروپاست.

ایتالیا و فرانسه نیز رشد قابل قبولی را در ماه های گذشته تجربه کردند و اسپانیا با رشد 0.7 درصدی نسبت به همسایگان خود عملکرد بسیار بهتری نشان داده است.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد موسسه مارکیت، اظهار کرد بررسی صورت گرفته در کل نتایج ناامیدکننده‌ای به همراه داشته و به همین دلیل احتمال ایجاد بسته محرک دیگری از سوی بانک مرکزی اروپا افزایش یافته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.