سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

پرداخت 120میلیارد ریال تسهیلات به زنان روستایی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 120میلیارد ریال تسهیلات به زنان روستایی پرداخت شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید روح اله وحدتی فر گفت: حدود 41 میلیارد ریال از این میزان تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی و امید پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: حدود 80 میلیارد ریال دیگر نیز در قالب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به زنان هنرمند و صنعتگر روستایی و عشایری استان پرداخت شده است.

وحدتی فر میزان اعتبارات و تسهیلات پیش بینی شده در حوزه صنایع دستی زنان روستایی و عشایر استان را در سالجاری افزون بر 50 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی اظهار کرد: تعداد افراد بیمه شده زنان روستایی و عشایری در سطح استان نیز 776 نفر هستند.

وحدتی فر تعداد کل پرونده های تولیدی صنایع دستی در حوزه زنان روستایی و عشایری در استان را در قالب فردی و کارگاهی به ترتیب پنج هزار و 150 و 75 مورد اعلام کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: در این مدت نیز بیش از 12 هزار و 600 نفر از زنان روستایی و عشایر در 150 روستای استان آموزش های لازم بهبافی در رشته های مختلف صنایع دستی فرا گرفتند.

وحدتی فر احیای رشته های منسوخ شده، ساخت خانه های صنایع دستی، تاسیس بازارچه صادراتی، بهبافی، استانداردسازی و برندسازی را از اولویت ها و اساسی برای توسعه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

وی همکاری نکردن برخی شهرداران به ویژه شهرداری یاسوج برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی با هدف فروش و عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی در استان را از مهمترین مشکلات و چالش های مهم این حوزه دانست.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.