سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دانشگاه علوم پزشكي‌كاشان میزبان كنگره پژوهشي دانشجويان كشور است

دانشگاه علوم پزشكي‌كاشان همزمان با سي‌امين سالگرد تاسيس این دانشگاه میزبان هفدهمين كنگره پژوهشي سالانه دانشجويان علوم پزشكي كشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي كاشان،در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:این كنگره پژوهشي با حضور یکهزار دانشجوی پزشکی، ارشد، دکترا و مقاطع مختلف 16 تا شهريورماه جاري در سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی دانشگاه در قالب آیین افتتاحیه با حضور یکی از مسوولان بلندپایه معاونت تحقیقات و فناوری آغاز می‌شود.

غلامعلي حميدي، با اشاره به سخنرانی "دکتر امیرعلی حمیدیه" دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی از طرف رییس جمهور در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 18 شهریور در یکی از سمپوزیوم‌های کنگره افزود: مراسم اختتامیه کنگره نیز در ظهر روز جمعه 19 شهریور برگزارمی‌شود.

به‌گفته‌وی، پرستاری و مامایی، فناوری‌های نوین پزشکی، اپیدمیولوژی، بیماری‌های دیابت، متابولیک، عفونی و داخلی، تغذیه و سرطان، علوم اعصاب، اختلالات روانی،فارماکولوژی و داروسازی از جمله محور های این کنگره و طب سنتی و گیاهان دارویی و بیماری‌های قلبی عروقی به علت شیوع زیاد آن دو محور ویژه کنگره است.

قائم مقام رییس هفدهمين كنگره پژوهشي سالانه دانشجويان علوم پزشكي كشور، در ادامه اجرای هشت کارگاه آموزشی و پژوهشی مرتبط با مسائل تحقیقات و فناوری، طب سنتی و گیاهان دارویی، برگزاری تور تفریحی بازدید دانشجویان از اماکن و ابنیه تاریخی و گردشگری کاشان از جمله باغ فین، قمصر، نیاسر و خانه‌های تاریخی را از برنامه‌های جنبی کنگره برشمرد.

حمیدی،با تاکید بر اینکه جدیدترین کارهای پژوهشی در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی در این کنگره ارائه می‌شود افزود:مهمترین محورهای این کارهای پژوهشی جدیدترین یافته‌های بیماری‌های قلبی عروقی و فشارخون به‌عنوان سومین عامل شایع مرگ و میر و

بیماری‌های سرطان در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی و فناوری‌های نوین آن است.

وی،بازدید 300 هزار نفر از وب‌سایت کنگره و بارگذاری تمامی خلاصه مقالات در قالب نرم‌افزار سی‌دی را یادآورشد و گفت: به‌روز رسانی ارائه جدیدترین پژوهش‌ها و تحقیقات محورهای مختلف علمی و پژوهشی هدف از برگزاری کنگره است.

به‌گفته‌وی،1800خلاصه مقاله به کنگره ارسال شده‌است كه 450 مقاله از اين تعداد توسط داوران پذيرفته شده است و طی روزهای برگزاری کنگره در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه حدود 10درصد از مقالات از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كاشان است افزود: تعدادی از موسسات، انتشارات و یک شرکت دارویی حامی مالی کنگره است.

به گفته وي، پنج میلیارد ریال هزینه برگزاری هفدهمين كنگره پژوهشي سالانه دانشجويان علوم پزشكي كشور در دانشگاه علوم پزشکی کاشان می‎باشدکه از محل اعتبارات وزارتخانه تامین شده است .

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي كاشان، با اشاره به دیگر رقبای کاشان برای برگزاری کنگره که از دانشگاههای کلان شهر شیراز، گرگان و همدان بودند گفت: اجرای کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی و کنگره ملی موج سوم بیماری های رفتاری در پاییز سال گذشته در این دانشگاه، بستر فرهنگی و پتانسيلهاي تاريخي و توریستی كاشان دلیل انتخاب این شهرستان برای برگزاری كنگره شد.

حمیدی، در پایان اظهارداشت:تمام کارها و فعالیت‌های برگزاری کنگره بر عهده تیم دانشجویی دانشگاه از جمله دانشجویان دکترا دکتر صادقی دبیر علمی، دکتر قادری دبیر اجرایی، خانم مهندس حنانی سرپرست کنگره، دبیر کنگره و هماهنگ کننده کل برنامه آقای تمتاجی است.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.