وزیر بهداشت گفت :پژوهشگران ایران با روحیه جهادی در حوزه علوم پزشکی گام برداشته اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران دکتر مرضیه وحید دستجردی در پیامی به سیزدهمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور که در بابل برگزار شد افزود: با برگزاری این کنگره بار دیگر شاهد یک جنبش علمی و پژوهشی در فضای دانشگاهی کشور هستیم .

وزیر بهداشت تصریح کرد: بی تردید پیشرفت هایی که در عرصه علوم و تحقیقات علمی و پژوهشی در جهان رخ داده، بسیار خیره کننده و شگرف است.

دستجردی گفت: در دهه های اخیر، جنبش های علمی در شتابی سریع و برق آسا، دانش بشری را به سوی همگرایی و هم افزایی سوق داده و از رهاورد آن، علوم متنوعی در جوامع بشری پا به عرصه عمل نهاده که در مسیر خدمت به علوم و بشریت، نقش کاربردی ایفاء می کنند.

وی در ادامه پیام می افزاید : امروز نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران به بهره مندی از وجود اساتید گرانقدر و متعهد و فراهم کردن بستر آموزش و تحقیقات گسترده مشتمل بر بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی و بیش از 300 مرکز تحقیقاتی ، الگویی بی نظیر برای سایر کشورهای منطقه است.

وزیر بهداشت در این پیام می افزاید : حاصل این مجاهدت، قرار گرفتن در جایگاه بیستم تولید علم در حیطه پزشکی و پیشرو بودن در فناوری سلامت از جمله داروهایی با تکنولوژی بالا در منطقه و جهان است.

سیزدهمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل شب گذشته در مجتمع رفاهی بانک کشاورزی بابلسر آغاز شد تا عصر جمعه 21 مهر ادامه می یابد ./س

برچسب ها: گام ، پژوهشگران ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.