سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت/ بهای طلا ثابت شد

بهای طلا پس از دو هفته سقوط پی در پی، امروز جمعه بدون تغییر ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز جمعه بهای نفت خام پس از سقوط سه درصدی روز قبل، اندکی افزایش یافت و سرمایه گذاران، در آستانه اعلام داده های اشتغال آمریکا، با احتیاط معاملات خود را انجام می دهند.

بهای نفت خام برنت با افزایش 27 سنت، بشکه ای 45 دلار و 72 سنت معامله شد و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 24 سنت، به 43 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. دلیل عمده آن، کاهش ارزش دلار است. 

برنت و تگزاس با وجود افزایش بها در این سری، در مسیر بزرگ ترین سقوط بهای هفتگی خود از اواسط ماه ژانویه تا کنون قرار دارند.

ریک اسپونر، تحلیلگر سی ام سی مارکتس گفت: «نیروی فزاینده سقوط ارزش، یکی از مشخصه های بازار نفت است. از راه رسیدن پایان فصل رانندگی با خودرو در آمریکا و احتمال افزایش تاسیسات تولید نفت در آمریکا، خطر کاهش بهای نفت را بیشتر می کند.»

سرمایه گذاران به دنبال انتشار آمار در خصوص جهت گیری اقتصاد آمریکا در روز جمعه هستند که با احتمال افزایش بهره از سوی فدرال رزرو همراه است.

افزایش بهره، احتمالا باعث تقویت ارزش دلار خواهد شد و همین بر بهای نفت، تاثیر منفی خواهد گذاشت.

احتمالا افزایش بهای نفت در روز جمعه، در اثر نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی، متوقف خواهد شد. همچنین تاجران دیگر امیدی ندارند که کشورهای عضو اوپک و روسیه در نشست این ماه میلادی خود در الجزایر، در خصوص تعیین سقف تولید، به توافق برسند.

با این حال، خبرها از این حکایت دارد که عربستان، بزرگترین تولید کننده نفت، موضع خود را تغییر داده و قرار است از تعیین سقف تولید، حمایت کند. اما از آن سو، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در روز جمعه، احتمال گفتگو در خصوص تعیین سقف تولید را ضعیف دانست.

اما در خصوص بازار طلا، رویترز گزارش داد روز جمعه، طلا پس از رسیدن به پایین ترین بها در سری قبل، ثابت ماند. بهای طلای اسپات، بدون تغییر خاصی به بهای 1314 دلار در هر اونس معامله شد. 

روز پنج شنبه، بهای این فلز بارزش به هر اونس 1301 دلار و 91 سنت سقوط کرده بود که دومین هفته متوالی سقوط بها برای آن به حساب می آید. 

بهای نفت فیوچرز نیز به هر اونس 1317 دلار و 50 سنت رسید. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.