سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

افزایش تعداد بیماران بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در اردبیل

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر تعداد بیماران بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان با افزایش همراه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مهدی نیک‌سیرت افزود: تعداد بیمار بستری دو بیمارستان تأمین اجتماعی اردبیل در سال ۹۲، ۲۱ هزار و ۲۸۶ نفر بود.

وی گفت: این رقم در سال ۹۳ به ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر و در سال ۹۴ به ۲۱ هزار و ۸۸۴ نفر رسید؛ در عین حال ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی نیز از ۸۰ درصد به ۷۷ درصد و مجدداً ۸۴ درصد در طول سه سال رسیده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گفت: با وجود افزایش بیماران تعداد عمل‌های جراحی به دلیل کاهش عمل‌های سزارین با کاهش همراه است و از ۱۲ هزار و ۳۱۴ مورد در سال ۹۲ به ۱۱ هزار و ۶۱۱ مورد در سال ۹۳ و در نهایت ۱۰ هزار و ۹۶۵ مورد در سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: در ویزیت سرپایی نیز شاهد روند رو به رشدی هستیم و تعداد ویزیت از ۶۳۲ هزار و ۴۵۱ نفر در سال ۹۲ به ۷۲۹ هزار و ۳۹۵ نفر در سال ۹۳ و در ادامه به ۸۸۸ هزار و ۷۳۱ نفر در سال ۹۴ افزایش یافته است.

نیک‌سیرت با تأکید به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در این سه سال تغییر نیافته است، گفت: در مجموع ۱۹۰ تخت شامل ۱۴۴ تخت در بیمارستان سبلان اردبیل و ۴۶ تخت در بیمارستان ارس برای ارائه خدمات به شهروندان داریم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان با تأکید به اینکه ۵۶۰ هزار نفر معادل ۴۶ درصد از جمعیت استان از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر دو بیمارستان، ۷۰۹ مرکز خدمات پزشکی نیز دایر است.

نیک سیرت به نوسازی ناوگان آمبولانس به تعداد پنج دستگاه اشاره و تأکید کرد: در حال حاضر تمامی آمبولانس‌ها نوسازی شده است.

وی به هزینه کرد ۳۰ میلیارد ریال جهت هتلینگ بیمارستان سبلان نیز اشاره و گفت: علاوه بر این ۴۱ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و ۳۱ میلیارد ریال جهت طرح‌های عمرانی هزینه شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.