سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

آغاز به کار نوزدهمین کنگره ملی و هفتمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران

نوزدهمین کنگره ملی و هفتمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران با حضور محققان کشورهای روسیه، آلمان، اسپانیا، ترکیه و پاکستان با شعار «بحران آب» به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز به‌کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛قائم مقام دانشگاه تبریز در این آیین گفت: حدود 700 سال پیش دانشگاه بزرگ ربع رشیدی در تبریز تأسیس شد، که در این مرکز علمی دانشجویان، محققان، مورخان و فیلسوفان مشهور آن دوران، صرف نظر از ملیت، نژاد و اعتقاد به تحصیل و پژوهش مشغول بودند و دانشگاه تبریز در امتداد این دانشگاه بین‌المللی بوجود آمده است.

قاسم‌زاده  با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه تبریز افزود: این دانشگاه در حال حاضر عضو اتحادیه دانشگاه‌های جهان (IAU) بوده و با دانشگاه‌های کشورهای فرانسه، روسیه، آلمان، اسپانیا، ترکیه، ژاپن، آذربایجان، پاکستان همکاری نزدیک دارد.

قائم مقام دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه دانشگاه تبریز از همکاری با دانشمندان برجسته جهان و برگزاری دوره‌های تحقیقاتی و نشست‌های مشترک استقبال می‌کند، اضافه کرد: برگزاری این چنین کنفرانسی به یقین اعتبار بین‌المللی این دانشگاه را ارتقاء خواهد داد و همچنین به تیم مدیریتی دانشگاه تبریز کمک خواهد کرد که برای استفاده از ظرفیت‌های برجسته محققان، امکانات و محیط کاری مناسبی برای آنان فراهم کند.

رقیه حاجی بلند، دبیر نوزدهمین کنگره ملی و هفتمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران نیز با بیان اینکه در سال 93 هجدهمین گردهمایی زیست شناسان در دانشگاه خوارزمی و امسال نیز نوزدهمین آن در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، گفت: بعد از اعلام فراخوان 877 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد که در نهایت 766 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این تعداد مقالات پذیرش شده 681 مقاله در طول برگزاری این کنگره ارائه خواهد شد که 137 مقاله در قالب سخنرانی و 544 مقاله نیز به صورت پوستر ارایه می شود.

حاجی‌بلند با اشاره به محورهای اصلی این کنگره نیز اضافه کرد: زیست‌ شناسی گیاهی (فیزیولوژی گیاهی، سیستماتیک و اکولوژی گیاهی، سلولی و تکوینی گیاهی، زیست شناسی جانوری (فیزیولوژی جانوری، بیوسیستماتیک جانوری و اکولوژی جانوری، بافت و جنین شناسی، زیست شناسی سلولی و مولکولی (بیوشیمی و بیوفیزیک، ژنتیک، علوم سلولی و مولکولی، میکروبیولوژی) و زیست شناسی کاربردی (بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی، محیط زیست و منابع طبیعی) از جمله محورهای اصلی این کنگره است.

دبیر نوزدهمین کنگره ملی و هفتمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران یادآور شد: شعار کنگره امسال موضوع بحران آب است، در همین راستا در حال حاضر در کشور ما زیست شناسان به طور عام و متخصصین اکولوژی و منابع طبیعی به طور خاص بیش از سایر گروه های جامعه نگران منابع آب و خاک کشور و سرنوشت و آینده منابع طبیعی ایران هستند و در کنگره‌های علمی به دنبال یافتن راهی برای غلبه بر این بحران هستند.

گفتنی است: نوزدهمین کنگره ملی و هفتمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران با همکاری انجمن زیست شناسی ایران از 9 تا 11 در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.