دبیر اجرایی اولین کنگری بین‌المللی تازه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان گفت: حدود 200 عنوان مقاله ارسال شده که از این تعداد 150 مورد انتخاب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛افتخارسادات با تاکید بر با اهمیت بودن مرحله‌ی تشخیص در بیماری سرطان پستان، گفت: هر اندازه که زمان تشخیص زودتر انجام گیرد، در نتیجه درمان نیز موثر و نتیجه بخش‌تر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موجود در مرحله‌ی تشخیص این بیماری، از این رو دانشکده پزشکی دانشگاه تبریز اقدام به برگزاری کنگره کرده‌ است تا سطح علمی پاتولوژیست‌ها را افزایش دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه پیشگیری بیماری سرطان پستان موضوع بسیار با اهمیتی است و با ابتلای مادر به این بیماری، تاثیر زیادی در خانواده می‌گذارد از این رو به منظور پیشگیری از این بیماری اقدام به برگزاری کنگره کرده‌ایم.

وی گفت: این کنگره به مدت سه روز برگزار شده و در کنار آن کارگاه‌های آموزشی نیز اقدام به ارتقای سطح دانش پاتولوژیست‌ها می‌کنند، در این کارگاه‌های عملی، نمونه‌هایی را که مراحل ختلف پاتولوژی را طی کرده‌اند نیز به صورت عملی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تاثیرات فراوان چنین همایش‌هایی، تاکید کرد: افراد حاضر در این کنگره و به‌ویژه پاتولوژیست‌های جوان، از محتوا و کیفیت ارائه شده در این کنگره بسیار رضایت داشتند.

وی یادآور شد: در کنار این همایش، نمایشگاه برخی از تجهیزات پزشکی که شامل آخرین تجهیزات روز است نیز برپا شده است.

افتخار سادات افزود: اولین کنگره‌ی بین‌المللی تازه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان با حضور جمعی از متخصصان و محققان این حوزه در تالار شهید شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در روزهای 18 الی 20 آبان ماه برگزار شده و متخصصان به ارائه‌ی مقالات خود در این زمینه می‌پردازند.

وی بیان کرد: در این کنگره از اساتید خارجی مجرب دعوت کرده‌ایم تا یافته‌های علمی خود را در این کنکره با پاتولوژیست‌های ما در میان بگذارند، چرا گه اگر سطح علمی متخصصان با یافته‌های جدید همسو شود نتیجه‌ی بهتری خواهیم دید.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.