سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

برگزاری همایش بزرگداشت مفاخر رامهرمز

همایش بزرگداشت مفاخر شهرستان رامهرمز و چهره های ماندگار پزشکی، دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی و دکتر کامیاب صمیمی، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایون قنواتی ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در همایش تجلیل از مفاخر شهرستان رامهرمز و چهره های ماندگار پزشکی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی و دکتر کامیاب صمیمی گفت: تجلیل از مفاخر ، فرهنگ سازی و تشویق نسل های بعدی به انجام امور خیرخواهانه است و بدون شک تاثیر این همایش ها را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی با تجلیل از مقام والای علمی و اخلاقی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی و دکتر کامیاب صمیمی، آن ها را شایسته تقدیر دانست و افزود: ما یک عدالت داریم و یک احسان و نیکوکاری، عدالت این است که مثلاً وقتی به مطب پزشک مراجعه می کنیم طبق نوبت مورد ویزیت قرار بگیریم اما احسان و نیکوکاری، گامی بالاتر بوده و اقدامات این پزشکان بزرگوار که با حضور در مناطق محروم به ویزیت نیازمندان و محرومان جامعه می پردازند در حقیقت اقدامی بالاتر از عدالت بوده و از مصادیق احسان و نیکوکاری است.

قنواتی با اشاره به حضور مهاجران از شهرهای مختلف و اقوام مختلف در رامهرمز، همبستگی میان خرده فرهنگ ها و اقوام را از ویژگی های این شهر دانست و افزود: این یک امتیاز بزرگ برای مردم رامهرمز است که آستانه تحمل خوبی در پذیرش قومیت های مختلف دارند.

سید علی محمد طباطبایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز ، نیز ضمن خوش آمدگویی به حاضران و تبریک هفته دولت، تجلیل از مفاخر شهرستان را از برنامه های همیشگی این اداره دانست و به همایش های پیش از این اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این از بزرگانی همچون حضرت آیت الله العظمی حاج میر سید علی بهبهانی (ره)،ناخدا بزرگ پورِ شهریارِ رامهرمزی ودکتر قدمعلی سرامی تجلیل شده بود.

دکتر کامیاب صمیمی، از مفاخر شهرستان رامهرمز و پزشک جراح عمومی در سخنانی در همایش تجلیل از مفاخر شهرستان رامهرمز و چهره های ماندگار پزشکی، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان همایش، افزود: این همایش درحقیقت نه برای من که می بایست به تجلیل از معلمان و استادانی برگزار می شد که من و امثال من را تربیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این همایش باید برای کشاورزان و دامداران و روستاییانی برگزار می‌شد که تلاش و کوشش شبانه روزی کردند تا امثال بنده بتوانیم با فراغ بال به تحصیل بپردازیم.

دکتر صمیمی خاطرنشان کرد: من به رامهرمز و رامهرمزی ها عشق می ورزم و تا زمانی که توان جسمی و روحی ام اجازه دهد از هیچ کوششی در راه خدمت به همشهریانم دریغ نخواهم کرد.

استاد تمام دانشگاه شهیدبهشتی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و سرپرست بزرگترین تیم جراحان پلاستیک جهان، دکتر عبدالجلیل کلانترهرمزی که در همایش تجلیل از مفاخر شهرستان رامهرمز و چهره های ماندگار پزشکی پشت تریبون قرار گرفته بود، در ابتدای سخن ضمن ادای احترام به حاضران از اینکه رضایتمندی استادش دکتر منوچهر دوایی، پزشک پیشکسوت و حاذق ایرانی را جلب نموده است ، ابراز خرسندی کرد.

دکتر کلانتر هرمزی که در میان تشویق های مکرر حضار، از عشق و ارداتش به جای جای میهن پهناور اسلامیمان سخن می گفت: از خاطرات دوران کودکی اش در رامهرمز به عنوان بهترین روزهای عمرش یاد کرد.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با ارائه گزارشی از پانزده سفر به همراه یک تیم مجرب پزشکی به مناطق محروم کشور، از سیستان و بلوچستان،بیجار و یاسوج و مناطق دیگر، به بیان خاطراتی از این سفرها پرداخت.

در پایان این همایش از خانواده شهید عطار ، مریم نصیرزاده، حاج محمدرضا نباتی احمدی معلم بازنشسته و چند تن از رزمندگان وجانبازان دفاع مقدس به نام های سید رمضان موسوی، حاج مندنی برفی نژاد، حاج محمد کمایی، ولی اله شجاعیان و حاج نعمت اله بهزادی با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

انتهاي پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.