سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تخریب 200 تپه تاریخی در دزفول

معاون استاندار و فرماندار ويژه دزفول از تخريب و تسطيح 200 تپه تاريخی در سال های گذشته در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبيب اله آصفي نابودي تپه هاي تاريخي دزفول را جنايتکارانه توصيف کرد و افزود: کشاورزي در محدوده تپه هاي تاريخي چغاميش دزفول موجب شده تا با هر شخم زمين مقاديري آثار باستاني از زمين خارج شود که بي توجهي مسئولان در اين رابطه بخشودني نيست.

وي تاکيد کرد: آثار تاريخي و ميراث هزاران ساله دزفول مورد بي توجهي و تخريب قرار گرفته است به طوريکه بخش هاي زيادي از پل باستاني پاپيلا با صدها سال قدمت با جنايت برخي سنگ شکن ها تخريب شد.

فرماندار ويژه دزفول با اشاره به نقش خبرنگاران در مطالبه گري از مسئولان گفت: يکي از ضعف هاي ميراث فرهنگي در خوزستان کمبود خبرنگار مطالبه گر و قوي در حوزه ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان است.

وي با بيان اينکه حوزه ميراث فرهنگي شمال خوزستان بايد به صورت يکپارچه برنامه ريزي شود اظهار کرد: مجوز 10 باغ رستوران در دزفول گرفته شده ضمن اينکه هزار هکتار زمين در حوزه درياچه سد دز آماده واگذاري به سرمايه گذار مطمئن و توانمند براي سرمايه گذاري است.

تپه هاي ارزشمند چغاميش دزفول با قدمتي 8 هزار ساله گنجينه اي از تمدن اند که به شماره 487 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده اند.

چغاميش را بايد نخستين مرکز در ايران دانست که خط و کتاب، اول بار در آنجا ظاهر شده است.
يکي از تپه هاي چغاميش ارديبهشت ماه پارسال توسط يکي از کشاورزان تخريب و تسطيح شد.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.