سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش صادرکنندگان ایران و افغانستان برگزارشد

همایش صادرکنندگان ایران و افغانستان با رویکرد حفظ و افزایش بازارهای صادراتی ایران و سرمایه گذاری های مشترک فعالان اقتصادی دو کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در همایش همایش صادرکنندگان ایران و افغانستان گفت: برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه شرقی به ویژه افغانستان، توسعه ظرفیت بندری چابهار با 334 میلیون دلار تامین اعتبار از طرف بانک توسعه صادرات انجام می شود و ظرفیت بندری چابهار از 2 و نیم میلیون تن کنونی به 8 میلیون تن افزایش می یابد. 
 
وی اضافه کرد: در این باره برای مرحله نخست 20 میلیون یورو گشایش اعتبار صورت گرفت که با تکمیل طرح توسعه ظرفیت بندری چابهار، رونق در اقتصاد افغانستان اتفاق می افتد. 
 
صالح آبادی افزود: هم اکنون آرین بانک افغانستان تنها کارگزار بانک توسعه صادرات است که خدمات ارزی را برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در افغانستان ارائه می کند. 
 
وی با بیان اینکه سال گذشته 116 میلیارد تومان تسهیلات صادراتی به مقصد افغانستان اختصاص دادیم ، گفت : از سال 90 تاکنون 480 میلیارد تومان تسهیلات صادراتی برای صادرکنندگان به مقصد افغانستان اختصاص دادیم که 14 میلیارد و 960 میلیون تومان آن در چهار ماه نخست امسال است.  
 
در این همایش که مسئولان اتاق بازرگانی مشترک دو کشور، سفیر افغانستان در ایران، مدیرعامل بانک توسعه صادرات و فعالان اقتصادی دو کشور حضور داشتند راهکارهای توسعه صادرات به کشورهای همسایه و جاده ابریشم و راهکارهای قانونی، حمل و نقل، مبادلات ارزی و بازاریابی برای تقویت صادرات بررسی شد. 
 
بررسی راهکارها و ظرفیت های صادرات به افغانستان ، بررسی چالش ها و مشکلات صادرکنندگان ایرانی در افغانستان ، نقش اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در توسعه صادرات ، چگونگی بهره مندی شرکت های کوچک و متوسط ایرانی از اینترنت برای ورود به بازارهای بین المللی، اعتبارسنجی خریداران خارجی و ارزیابی ریسک های موجود در کشور افغانستان، بررسی مسائل بانکی، حمل و نقل و گمرک از محورهای این همایش است که شرکت کنندگان در نشست های تخصصی درباره آن تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.