سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

افتتاح گلخانه هیدروپونیک گل رز در شهرکرد

گلخانه هیدروپونیک گل رز در شهرکرد به مناسبت هفته دولت و با حضور محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سومین روز از هفته دولت و با حضور محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری، گلخانه هیدروپونیک گل رز در شهرکرد افتتاح شد.

این گلخانه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع، با 5 میلیارد ریال آورده بخش خصوصی و 7 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات و اشتغالزایی مستقیم 10 نفر احداث شده است.

تکنیک هیدروپونیک (Hydroponicum) یا کشت بدون خاک از روش های جدید با استفاده از ترکیب پرلیت (نوعی سنگ آتشفشانی) و کوکوپیت (پوسته اطراف نارگیل) به عنوان بستر کشت، همراه با محلول حاوی تركيبات متعادل تمامی عناصر مورد نیاز برای رویش و رشد گیاه می باشد.

افتتاح گلخانه آلسترومریا اردل و گلخانه توت فرنگی کاکلک، طرح 120 هکتاری آبیاری بارانی سورشجان، مرغداری امیرآباد کیار و گلنگ زنی و افتتاح طرح های کشاورزی شهرستان کوهرنگ از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به این استان است.

انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.