سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

جایگزینی 20 آمبولانس جدید در همدان

رئیس مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان 20 عدد آمبولانس جدید جایگزین آمبولانس های قدیمی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب معصومی در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس شماره 9 شهری همدان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: 800 دستگاه آمبولانس وارد کشور شده که سهم استان همدان از این تعداد دو درصد است.

وی با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 90  جمعیت شهر همدان 525 هزار و 794 نفر اعلام شده است، اظهار کرد: براساس طرح پوشش فراگیر مصوب هیئت دولت در نقاط شهری به ازای پنج هزار نفر پایه، یک پایگاه با دو کد فعال و پس از آن به ازای هر 60 هزار نفر جمعیت مازاد، یک پایگاه اضافه می‌شود.

معصومی با اشاره به اینکه بر اساس تعداد جمعیت، شهر همدان حداقل به 10 پایگاه شهری اورژانس نیاز دارد، ادامه داد: در پایان سال 92، همدان فقط 7 پایگاه شهری داشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه با اشاره به اینکه در سال گذشته پایگاه شماره هشتم در مرکز آموزشی درمانی بعثت و امسال هم پایگاه شماره 9 افتتاح شد، افزود: پایگاه شماره 10 شهری هم در محل شهرک فرهنگیان در مهرماه راه‎اندازی می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در پایگاه شماره 9 شهری همدان در هر شبانه‎روز دو نفر مشغول به کار هستند، افزود: این پایگاه دارای یک دستگاه آمبولانس به ارزش 300 میلیون تومان است.

معصومی با بیان اینکه پایگاه شماره 9 اورژانس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بوعلی سینا راه‎اندازی شده است، ادامه داد: 15 هزار دانشجوی دانشگاه بوعلی، خوابگاه‎های دانشجویی، کارمندان، مراسم و همایش‌ها و جمعیت مناطق اطراف از جمله شهرک مدرس توسط این پایگاه پوشش داد می‌شود.

وی ادامه داد: امسال سرشماری جدید انجام می‎شود و بر اساس برآورد جمعیت، مشخص می‌شود که چه تعداد پایگاه جدید باید ایجاد شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان همدان دارای 9 پایگاه شهری، چهار پایگاه جاده‎ای و یک پایگاه هوایی است، افزود: پایگاه اورژانس شماره 9 شهری همدان، چهل و هشتمین پایگاه فعال اورژانس استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هشت باب از پایگاه‎ها در دولت تدبیر و امید راه‎اندازی شده است، افزود: 82 دستگاه آمبولانس در استان وجود دارد که 42 دستگاه از آنها در یک یا دو سال گذشته وارد همدان شده است.

معصومی با بیان اینکه در استان همدان 20 عدد آمبولانس جدید جایگزین آمبولانس‎های قدیمی می‌شود، ادامه داد: 800 دستگاه آمبولانس وارد کشور شد که سهم همدان از این تعداد 2 درصد بوده است.

وی درخصوص میانگین زمان حضور در محل توسط آمبولانس‎ها را در شهرستان های استان، چهار و نیم دقیقه اعلام کرد و ادامه داد: در همدان به دلیل جمعیت زیاد و ترافیک زمان میانگین زمان حضور در محل سانحه 6.5 دقیقه است.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.