رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌‍‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی از فعالیت ۵۱ پایگاه شهری، جاده‌ای و هوایی برای امدادرسانی به مسافران نوروزی در همدان خبر داد .

فعالیت 51 پایگاه اورژانس ایام نوروز در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب معصومی با اشاره به اینکه 350 نفر نیروی انسانی شامل امدادگر، پزشک و پرستار برای خدمترسانی به مسافران در این پایگاهها مستقر هستند گفت: 100 آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک آمبولانس اتاق عمل در استان همدان برای نوروز 96 آماده شده است.

وی بیان کرد: با هدف اجرای طرح امداد نوروزی یک بیمارستان مجهز صحرایی سیار با ظرفیت 30 تخت پیش‌بینی شده است تا در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌‍‌های پزشکی دانشگاه از فعال شدن 10 ایستگاه سلامت با هدف کاهش تلفات و مصدومان حوادث جاده‌ای در ایام سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: در این ایستگاه‌های سلامت، داروها و خدمات اورژانسی به مسافران ارائه می‌شود و تست قند خون و فشار خون توسط نیروهای امدادی انجام می‌شود.

وی گفت: آمادگی لازم در حوزه بهداشت و درمان استان همدان برای ارائه خدمات به مسافران و شهروندان در ایام تعطیلات نوروز 96 ایجاد شده است.

 معصومی افزود: در حوزه درمان بیمارستان‌های اورژانس‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران در آماده‌باش قرار دارند و در حوزه بهداشت بر نحوه ارائه خدمات به مسافران توسط رستوران‌ها و مراکز بین راهی نظارت می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت گروه بهداشت محیط از ابتدای اسفندماه آغاز شده است و به صورت شبانه‌روزی به منظور تشدید نظارت بر مراکز عرضه، تولید و توزیع مواد غذایی اقدام می‌کنند.

معصومی اظهار کرد: تمام واحدهای بهداشتی _ درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان، فهرست کشیک شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروز را اعلام کردند که در زمان مقرر به اطلاع مسافران می‌رسد.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.