رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: دانشگاه بوعلی در سطح 2 دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.

دانشگاه بوعلی سینا، در سطح 2 دانشگاه‌های کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور غلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا بر اساس آخرین رتبه‌بندی‌های وزارت علوم در گروه سطح 2 دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: البته برخی از شاخص‌های پژوهشی دانشگاه بوعلی از برخی از دانشگاه‌های  سطح یک کشور بالاتر بوده و امیدواریم در آینده به سطح یک بازگردیم.

وی با بیان اینکه در کل دانشگاه جامع رتبه نهم را داریم و در برخی از شاخص‌ها به ویژه علمی و پژوهشی رتبه پنجم تا هفتم را داریم، افزود: دانشگاه‌ بوعلی از مراکز خوب علمی و فناوری کشور به شمار می‎رود که امید است با برنامه‌ریزی‌ها، تلاش‌ها و حمایت‌های وزارت علوم جایگاه خود را از رتبه‌های فعلی ارتقا داده و به یکی از دانشگاه‌های تأثیرگذار کشور و منطقه تبدیل شویم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه به دنبال ورود به حوزه‌های علمی بین‌المللی هستیم، تصریح کرد: امید است پس از یک سال ورود این دانشگاه به مجموعه دانشگاه‌های بین‌المللی را اعلام کنیم. 

وی با اشاره به اینکه مجوز دانشگاه بین‎المللی را اخذ کردیم، ادامه داد: دانشگاه بوعلی موظف است تا طی یک سال آینده ساختار این دانشگاه را برای جذب دانشجو فراهم کند که اقدامات آن آغاز و برخی از آن اجرا شده است.

غلامی با بیان اینکه تقسیم‎بندی در وزارت علوم برای دانشگاه‌ها صورت گرفته و حوزه مأموریتی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در هر جا بتوانیم بیشتر موثر باشیم، ورود بیشتری خواهیم داشت و شاید از برخی از حوزه‌ها برای نفوذ در بخش دیگر بکاهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها موظف شدند تا آخر سال 96، 15 درصد اعتبارات را به پژوهش اختصاص دهند، گفت: البته متوسط این  تخصیص‌ها 10 درصد بوده و امیدوارم در سال 95، به دانشگاه‌ها کمک کنیم تا گام‌های بلندتری بردارند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اظهار امیدواری کرد بودجه خوبی را برای تجهیز آزمایشگاه دانشگاه جذب کنیم.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.