سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهای نفت به کمتر از 49 دلار سقوط کرد/ طلا در پایین‌ترین نرخ ثابت ماند

بهای جهانی نفت و طلا در معاملات امروز با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات روز سه‌شنبه 23 اوت (2 شهریور) همچنان روند کاهشی را حفظ کرد. گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اجرای طرح فریز نفتی در نشست آتی اوپک باعث رشد بهای جهانی طلای سیاه شد و هر بشکه نفت بار دیگر بیش از 50 دلار معامله شد. با این حال، پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر بی‌نتیجه ماندن طرح فریز نفتی برای مهار عرضه بیش از حد نفت موجب کاهش بهای نفت شد.

از سوی دیگر، آتش‌بس میان نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان نیجریه، از موج حملات به تأسیسات نفتی این کشور کاسته است و شرایط را برای افزایش پمپاژ و صادرات نفت از طریق خط لوله شمال فراهم کرد.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 59 سنت کاهش 48 دلار و 57 سنت دادوستد شد. نفت برنت در بازه زمانی 19 روز اول ماه اوت حدود 20 درصد افزایش داشته است. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 62 سنت کاهش 46 دلار و 79 سنت در هر بشکه معامله شد.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس نیز چندی پیش نسبت به افزایش ناگهانی بهای نفت هشدار داده بود. این بانک رشد 20 درصدی بهای نفت در ماه اوت را به دلیل انتشار خبرهایی از احتمال اجرای فریز نفتی در جلسه ماه آینده اوپک دانست. گلدمن ساکس همچنین بهای نفت تا تابستان 2017 را بین 45 تا 50 دلار پیش‌بینی کرد.

در معاملات امروز بهای جهانی طلا در پایین‌ترین نرخ خود در دو هفته گذشته ثابت ماند و تغییری نکرد.

بهای هر اونس طلا در معاملات امروز به 1338 دلار و 86 سنت رسید. بازار در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات مداوم در بهای فلز زرد بوده است و این حرکت امروز در پایین‌ترین سطح ثابت ماند.

نتایج نشست اقتصادی جکسون هول و سیاست‌گذاری‌های جدید بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) سرمایه‌گذاران را نسبت به خرید فلز زرد مردد نگه داشته است.

سیاست جدید بسیاری از بانک‌های مرکزی برای کاهش نرخ بهره نه تنها به اُفت ارزش دلار منجر شده است بلکه نوسان بهای طلا را به دنبال داشته است.

در بازار فلزات گران‌بها، نقره با 0.9 درصد رشد 19 دلار و 3 سنت در هر اونس معامله شد. هر اونس پلاتین نیز با 0.4 درصد رشد به 1103 دلار و 40 سنت رسید.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.