سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان

بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان شهرستان گرمه اعطا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کمیته امداد شهرستان گرمه با بیان اینکه توسعه اشتغال مهمترین برنامه کمیته امداد برای رسیدن به خودکفایی و توانمندسازی مددجویان و خانواده های تحت حمایت این نهاد است، گفت: امسال بیش از دو میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان تحت حمایت اعطا شده است.

قاسمعلی حمیدی با اشاره به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد شهرستان گرمه، افزود: امسال برای حدود ۲۰ نفر از مددجویان کمیته امداد گرمه به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است که در این راستا بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانکی وامدادی به مددجویان پرداخت شده است.

وی گفت : تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در بخش طرح های مشاغل خانگی که شامل طرح های کوچک وخانگی ویژه زنان سرپرست خانوار است وهمچنین طرح های خود اشتغالی که شامل طرح های زود بازده و کوچک است پرداخت می شود سقف تسهیلات طرح های اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی ۵۰ میلیون ریال ، خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون ریال است.

حمیدی تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد را شامل مشاغل دامداری، کشاورزی، حمل و نقل ، صنایع دستی ، شیلات ، فعالیت های صنف و صنعتی عنوان کرد و خاطر نشان کرد : توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت زمینه کاهش تعداد مددجویان را فراهم می‌کندبه این ترتیب فرصت بیشتری برای سایر افراد نیازمند خدمات کمیته امداد فراهم می شود.

وی گفت: هم اکنون ۸۳۵ طرح جاری در این شهرستان وجود دارد که بیشترین این طرح ها در بخش دامپروری در حال فعالیت است و بعد از آن خدمات دومین رتبه اشتغال فعال این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

حمیدی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۰۰ خانواده محروم در این شهرستان از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، گفت : بیش از ۶۰۰ خانواده در شهر و بیش از ۲۰۰ خانواده مدجو نیز در روستا ها سکونت دارند که حدود یک هزار و۶۰۰ نفر از ساکنان این شهرستان از تمامی خدمات کمیته امداد گرمه بهره مند هستند.

وی در خصوص فعالیت های عمرانی کمیته امداد گرمه در امسال گفت: سه ماهه نخست امسال هشت واحد مسکونی شهری و روستایی به مددجویان واگذار و۱۴ واحد مسکونی نیز مورد تعمیرات کلی وجزیی قرار گرفته است که امسال ساخت ۱۵ واحد مسکونی روستایی از محل طرح بهسازی ویک واحد شهری آغاز شده است.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.