جشن خودکفایی دو هزار و 300 مددجوی خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه هر ساله تعداد زیادی از خانواده‌های تحت پوشش از طریق خودکفایی از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شوند، گفت: امسال دو هزار و300 خانواده تحت حمایت کمیته امداد خود کفا می شوند.

علیرضا مرادی با اشاره به اینکه طبق سیاست‌های کمیته امداد هر ساله تعداد زیادی از مددجویان از طریق اشتغال، ازدواج، مسکن و سایر بخش‌ها توانمند و خودکفا می‌شوند، افزود: شهریور ماه امسال کمیته امداد خودکفایی این خانواده راجشن می‌گیرد.

وی گفت : خانواده‌های خود کفا شده به تناسب طرح های اجرایی از 6 ماه تا سه سال پیش براساس توانمندی‌هایشان در طرح‌های تولیدی و خدماتی ابتدا آموزش و سپس با در اختیار گرفتن وام اشتغال مورد نیاز که تا سقف 15میلیون تومان است توانستند اشتغال ثابت و پایداری ایجاد کنند و به خودکفایی برسند.

مرادی با اشاره به اینکه متوسط سرانه درآمد آن‌ها ماهیانه از محل طرح، بیش از 650 هزار تومان است، خاطر نشان کرد:خانواده‌ها به سطحی از درآمد رسیده‌اند که به کمک‌های مستمری و سایرنهادهای حمایتی نیازی ندارند و به راحتی می‌توانند زندگی خود و خانواده ‌شان را اداره کنند.

وی در خصوص بازپرداخت وام‌ها نیز گفت: افراد خودکفا شده 6ماه الی یک سال فرصت دارند تا به یک ثبات درآمدی رسیده و سپس برای بازپرداخت اقساط وام خود اقدام کنند.

مرادی با بیان اینکه از سال 90 تا کنون حدود 11 هزار خانواده محروم تحت حمایت این نهاد به خود کفایی رسیده واز چرخه حمایت این نهاد خارج شده اند افزود: بیش از 6 هزار و760 نفر این افراد مرد وچهار هزار و140 نفر نیز زنان سرپرست خانوار هستند .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.