سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید رئیس جمهور فیلیپین به خروج از سازمان ملل

رودریگو دوترته ضمن انتقاد شدید از سازمان ملل تهدید کرد این سازمان را ترک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، پس از انتقاد سازمان ملل از اقدامات فیلیپین در خصوص مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، «رودریگو دوترته» رئیس جمهور این کشور سازمان ملل را تهدید به ترک کرد.

دوترته اعلام کرد شاید از چین و کشورهای آفریقایی بخواهد سازمان دیگری را تشکیل دهند. وی همچنین اظهار کرد سازمان ملل در مبارزه با تروریسم، معضل گرسنگی، پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بی گناه عراق و سوریه ناتوان است. 

پس از روی کار آمدن رودریگو دوترته در ماه مه (31 روز منتهی به 12 خرداد)، حدود 900 قاچاقچی مواد مخدر در کشور فیلیپین کشته شدند. هفته پیش، دو کارشناس سازمان ملل اعلام کردند کشتن قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور مصداق نقض حقوق بشر است.

پس از آن دوترته در بیانیه ای شدیداللحن سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داد و کارشناسان آن را «احمق» خواند. وی اظهار کرد این کارشناسان باید آمار دقیق افراد بی گناهی را که در رابطه با مواد مخدر جان خود را از دست دادند، محاسبه کنند. 

وی در ادامه افزود: «من نمی خواهم به شما توهین کنم؛ اما شاید مجبور شویم سازمان ملل را ترک کنیم. شما هیچ اقدامی انجام نمی دهید. شما فقط بلدید انتقاد کنید.» 

دبیرکل سازمان ملل و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل نیز اقدامات دوترته درخصوص اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را محکوم کردند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.