وزیر امورخارجه فیلیپین خواستار دخالت نکردن سازمان ملل در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «پرفکتو یاسای»، وزیر امور خارجه فیلیپین، روز یکشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد رئیس جمهور جدید این کشور اقدام بی سابقه ای را در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر آغاز کرده است و سازمان ملل نباید در این امر دخالت کند.

یاسای در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «دولت دوترته مصمم است فیلیپین را از فساد و دیگر جرایم، از جمله تولید و توزیع مواد مخدر، برهاند.» 

وی افزود: «ما از همه می خواهیم به ما اجازه دهند خودمان چالش های کشورمان را برطرف کنیم و بدون دخالت دیگران به اهداف ملی خود دست یابیم.»

دوترته در انتخابات 9 مه (20 اردیبهشت) سال جاری پیروز و به عنوان رئیس جمهور فیلیپین انتخاب شد. وی پیش از پیروزی در انتخابات وعده داده بود با قاچاق موادمخدر به شدت برخورد کند. در حال حاضر، میزان محبوبیت دوترته در فیلیپین 92 درصد است.

به گزارش پلیس، در 11 هفته گذشته حدود 3 هزار نفر درخصوص قاچاق مواد مخدر در فیلیپین اعدام شدند. 

اعدام این قاچاقچیان، انتقادات گسترده ای را در سطح بین المللی متوجه رئیس جمهور فیلیپین کرده است. سازمان ملل نیز از رئیس جمهور فیلیپین به شدت انتقاد کرد که با واکنش تند دوترته مواجه شد. دوترته به انتقاد بان کی مون و اتحادیه اروپا به شدت واکنش نشان داد و از آنها خواست در این خصوص تحقیقات بیشتری به عمل آورند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار