انتقاد فیلیپین از مداخله های خارجی در امور داخلی خود

وزیر امورخارجه فیلیپین گفت کشورها و سازمان های بین المللی نباید در مورد اقدامات دولت این کشور در مورد جرم و جنایت مداخله کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پرفکتو یاسئی وزیر خارجه فیلییپین طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: دولت دوترته ' عزم خود را برای رهایی فیلیپین از فساد و دیگر سستی ها از جمله تولید و توزیع و استفاده از مواد مخدر جزم کرده است.

وی گفت: با این حال ، اقدامات ما رسانه های ملی و توجه بین المللی را به دلایل کاملا نادرست به خود جلب کرده است. '

وزیر خارجه فیلیپین افزود:' ما از همه مصرانه می خواهیم به ما اجازه دهند با چالش های داخلی خود به منظور نیل به اهداف ملی بدون مداخله بی مورد برخورد کنیم . ' دوترته در نهم مه پس از قول پاکسازی مواد مخدر و جرم و جنایت به یک پیروزی چشمگیر دست یافت.

پلیس فیلیپین طی هفته جاری گفت: در یازده هفته گذشته حدود سه هزار نفر در جریان جنگ دوترته با مواد مخدر کشته شده اند که این رقم حتی کمتر از 3800 نفری است که پیش از این اعلام شده بود.

این اعدام ها با انتقادهای گسترده بین المللی از جمله از سازمان ملل روبرو شد و این انتقادها واکنش خشمگینانه دوترته را برانگیخت.

رهبر فیلیپین روز پنجشنبه پس از اهانت به بان کی -مون دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه اروپا از آنها دعوت کرد برای تحقیق در مورد سخت گیری هایش به کشورش بیایند.

امریکا که به عنوان یک متحد خود به فیلیپین در رویارویی با چین نیاز دارد از زمان روی کار آمدن دوترته از اقدامات وی سخت انتقاد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار