کشته شدن 15 نظامی فیلیپینی در درگیری با تروریست های ابوسیاف

15 نیروی نظامی فیلیپین در درگیری با گروه ابوسیاف همپیمان داعش در یک جزیره جنوبی این کشور کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ درگیری نیروهای نظامی فیلیپین با تروریست های ابوسیاف پس از آن تشدید شد که 'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین بدنبال قطع سر یک جوان 18 ساله توسط نیروهای ابوسیاف دستور نابودی این تروریست ها را در جزیره 'سولو' صادر کرد.

مقامات نظامی فیلیپین دوشنبه شب اعلام کردند 5 سرباز نیز در یک درگیری دو ساعته در شهر 'پاتیکول' در استان کوهستانی سولو زخمی شدند.

سرگرد 'فیلیمون' سخنگوی نظامی منطقه ای فیلیپین و مقام های پلیس اعلام کردند حدود 70 تروریست تحت فرماندهی 'رادولان ساهیرون' که مدت طولانی تحت تعقیب مقامات فیلیپین و آمریکا برای نقشش در بمب گذاری، آدم ربایی و دیگر اعمال تروریستی بوده است، درگیر شدند.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، این سخنگوی نظامی فیلیپین، گفت که درگیری واقعا شدید بود و ما 15 نفر را از دست دادیم . با توجه به آتش سنگین می توان انتظار تلفات سنگین را از هر دو طرف داشت.

وی گفت: ما نمی دانیم چه تعداد از تروریست ها کشته شدند، اما به نظر می رسد بیش از 30 شورشی کشته شده اند. یک ستوان ارتش نیز در کمین تروریست ها کشته شد.

پس از دستور رییس جمهوری فیلیپین برای شکار و نابود کردن تروریست ها در پایگاه های جنگلی اشان در هفته گذشته بدنبال بریدن سر یک جوان روستایی ربوده شده که خانواده فقیرش نتوانست باج درخواستی را پرداخت کند، درگیری نظامیان و تروریست ها تشدید و در نتیجه بیش از 21 تروریست تا روز دوشنبه کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار