سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت

حوزه بهداشت در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی از جمله جزئیات جدید پرونده کیارستمی، مرگ روزانه ۸ نفر بر اثر اعتیاد و تاسيس 10 درمانگاه تخصصی براى بيماران اى ‌بى همراه بود.

حوزه  بهداشت در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی از جمله جزئیات جدید پرونده کیارستمی، مرگ روزانه ۸ نفر بر اثر اعتیاد و تاسيس 10 درمانگاه تخصصی براى بيماران اى ‌بى همراه بود.

از صدور مجوز غیر قانونی تا جابجایی با آمبولانس تقلبی
مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده ناظر مجلس بر پرونده کیارستمی با تاکید بر محرمانگی کلیات جلسه امروز از چند ابهام اساسی در واکاوی علت مرگ این هنرمند 76 ساله خبر داد و افزود: علی‌رغم مخالفت‌های مسئولان وزارت بهداشت هنوز مشخص نیست که چه کسی به بیمار در حال بهبودی با وجود 4 جراحی در بدن مجوز پرواز چند ساعته را داده در حالی که طبق برخی ضوابط بیمارانی که روند درمانشان کامل نشده و همچنین بیماریشان کمی وخیم است اجازه پرواز ندارند.

8 هزار میلیارد اعتبار برای پرداخت بدهی بیمه سلامت
ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در حاشیه اولین کارگاه بین‌الملل دیپلماسی سلامت با اشاره به اقدامات مشترک کمیسیون برنامه و بودجه بهداشت و درمان مجلس در خصوص سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت در پرداخت بدهی بیمه سلامت افزایش اوراق مشارکت از 5 هزار میلیارد تومان به 8 هزار میلیارد تومان بوده من امیدوارم با تصویب این مصوبه در صحن علنی مجلس بدهی سازمان به صفر برسد.

مرگ روزانه ۸ نفر بر اثر اعتیاد
حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت گفت: روزانه 8 نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست می‌دهند، از طرفی 65 درصد افرادی که به ایدز مبتلا هستند به علت عفونت‌های تزریقی درگیر این ویروس شده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت: 50 درصد مصرف کنندگان تزریقی هپاتیت c دارند و 14 درصد این افراد به ایدز مبتلا هستند. همچنین 50 درصد زندانیان جرایم مرتبط با مواد مخدر را دارند و 26.5 درصد از طلاق‌ها به علت مصرف الکل است.

تاسيس 10 درمانگاه تخصصی براى بيماران اى ‌بى/تحويل محموله دوم پانسمان در هفته آينده
ديناروند رییس سازمان غذا و دارو گفت: در ١٠ قطب دانشگاهى، ١٠ درمانگاه تخصصى اي بى براى پذيرش اين بيماران تأسيس مي شود، اين موضوع در حال پيگيری است اما هنوز به بهره برداري نرسيده است.

وی گفت: تهیه اسپریل و مکمل‌های غذایی به صورت بسته‌ای تحویل این خانه شده و تا زمانی که درمانگاه‌های ویژه این بیماری احداث نشود و مجموعه خیرین تاسیس نشده مدیریت این بیماری در اختیار خانه ای‌بی بوده که بعد از تاسیس درمانگاه‌ها این خانه مدیریت کارهای غیر درمانی را عهده‌دار می‌شود.

بررسی خارج از نوبت پرونده کیارستمی در هیات بدوی انتظامی
ایرج خسرونیا، رییس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی با اشاره به دریافت پرونده کیارستمی گفت: پرونده به هیات بدوی رسیده و کیفر خواست صادر شده هیات بدوی باید مدارک را بررسی و کم و کاستی ها را برطرف کند.

وی افزود: باید دادگاه با حضور شاکی، پزشکان و شاهدان برگزار و مشکلات در دو بیمارستان "آراد" و "جم" بررسی می شود و به مسائل خارج از تهران پرداخته نمی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.