سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ادامه ناآرامی‌های کشمیر: قتل یک استاد دانشگاه بدست نظامیان هند/ شمار قربانیان به 66 نفر رسید

ایندین اکسپرس از کشته شدن یک استاد 30 ساله دانشگاه بدست نظامیان هند در منطقه مورد مناقشه کشمیر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه هندی «ایندین اکسپرس» از کشته شدن «شبیر احمد منگو،» استاد 30 ساله دانشگاه، بدست نظامیان هند در منطقه مورد مناقشه کشمیر خبر داد. به گفته شاهدان این استاد قراردادی پس از ضرب و شتم شدید بوسیله نیروهای ارتش هند به بیمارستان منتقل شد؛ اما، پزشکان می‌گویند وی پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده بود. بدین ترتیب شمار کشته‌های ناآرامی‌های اخیر در منطقه کشمیر تحت کنترل هند به 66 نفر رسید.

در ادامه این مطلب آمده است: به گفته ساکنان دهکده شارشالی واقع در منطقه «پولواما»، پلیس جامو و کشمیر –پرجمعیت‌ترین بخش کشمیر که تحت کنترل هند است- با یورش به این دهکده به ضرب و شتم جوانان آن پرداخت و برخی از آن‌ها را به علت شدت جراحات وارده راهی بیمارستان کرد. 

در دو هفته گذشته، پلیس جامو و کشمیر به منظور بازداشت مخالفان، شبانه به دهکده‌های واقع در کشمیر یورش می‌برد. ساکنان این دهکده‌ها پلیس هند را به ضرب و شتم اهالی و غارت اموالشان متهم می‌کنند. 

منطقه کشمیر از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از انگلیس، صحنه مناقشات ارضی بوده است. کشمیر به دو منطقه تحت کنترل هند و منطقه تحت کنترل پاکستان تقسیم شده است، اما هر یک از این دو کشور ادعای مالکیت کل این منطقه را دارند. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.