«عمر عبدالله» پس از گفتگو با «نارندا مودی» اعلام کرد نخست‌وزیر نیز بر لزوم حل بحران کشمیر از طریق سیاسی اذعان دارد.

رئیس هیأت معترضان کشمیری: بحران این منطقه تنها از طریق سیاسی قابل حل است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «اِن دی تی‌وی،» «عمر عبدالله» سروزیر سابق منطقه کشمیر و جامو که اکنون ریاست هیأت معترضان کشمیری را برعهده دارد، پس از دیدار با «نارندا مودی» در جمع خبرنگاران گفت: نخست‌وزیر به این مسئله اذعان داشت که حل بحران کشمیر بدون یافتن راه‌حل سیاسی امکان‌پذیر نیست. 
  
هیأت معترضان در چهل و پنجمین روز اعمال مقررات منع رفت و آمد در این منطقه خواستار حل این بحران از طریق سیاسی شد. عبدالله در ادامه افزود: ما بر این واقعیت تأکید کردیم که بحران جامو و کشمیر، یک مسئله سیاسی است. اگر برای این مسئله یک راه‌حل سیاسی نیابیم، هر بار اشتباهات گذشته را تکرار خواهیم کرد.

او در ادامه گفت: این هیأت به امید شنیده شدن صدایش به این جا آمده است. ما برای اعتراض به اینجا نیامده‌ایم؛ بلکه به دنبال بیان درخواست‌های خود هستیم. خواسته ما در صورت اجرا نه تنها به نفع جامو و کشمیر، بلکه به نفع کشور است.

این هیأت همچنین تفاهم‌نامه‌ای را به نخست‌وزیر ارائه داد که در آن خواستار توقف سریع استفاده از تفنگ‌های ساچمه‌ای در مناطق ناآرام شد. هیأت معترضان روز گذشته نیز با معاون حزب کنگره ملی هند دیدار و درباره راه‌های توقف درگیری‌ها گفتگو کرد.

جرقه موج جدید خشونت‌ها روز هشتم ژوئیه (19 خرداد) و در پی کشته شدن «برهان وانی،» یکی از فرماندهان گروه‌های استقلال‌طلب کشمیر، به دست نیروهای هندی زده شد. از آن زمان چهل و پنج روز گذشته و در این مدت 68 نفر از مسلمانان این منطقه در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار