سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

مدیریت آب راه حل گذر از بحران آب در خواف

شهرستان خواف در خشکسالی و کمبود آب بعد از گناباد رتبه دوم را در استان دارد و برای گذر از این بحران باید آب را مدیریت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد فرماندار خواف در نشست اطلاع رسانی طرح احیا بخشی منابع آب با اشاره به اینکه در کشاورزی باید اولویت بر مصرف بهینه آب زیرزمینی باشد گفت: ساخت این امر جز با کمک و خودیاری توسط کشاورزان صورت نخواهد پذیرفت.

محمد رضا پهلوان نژاد افزود: خوشبختانه کشاورزان در این منطقه به سمت اصلاح الگوی کشت و محصولات کم آب طلب رفته اند و امیدوارم با ارتقای سطح آگاهی کشاورزان و با حمایت مالی دولت همه مهندسان کشاورزی با تحصیلاتی که دارند وارد زمین های کشاورزی شوند و بهره وری را ارتقا دهند.

وی افزود: کشاورزی نباید تعطیل شود بلکه باید با بیشترین بهره وری و روش های بهینه مصرف آب ادامه پیدا کند.

محمد رضا پهلوان نژاد هدف از برگزاری این جلسه را نشان دادن حساسیت و مهم بودن آب، آموزش اینکه چگونه آبی که در دسترس داریم را بهینه مصرف کنیم و بیان اینکه نصب کنتور هوشمند چه مزایایی دارد عنوان کرد.

وی در خطاب به کشاورزان گفت : این آب سهمیه شماست و باید برای استفاده از آب برنامه ریزی داشته باشید و با هماهنگی و مشاوره کارکنان جهاد کشاورزی محصولات شما بی آب نمی ماند و تنها در صورتیکه بیش از حد پروانه برداشت کنید چاه خاموش خواهد شد.

انتهای پیام//



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.