مشهد؛

آغاز به کار کنفرانس‌ملی مهندسی برق و الکترونیک در گناباد

هشتمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک با رویکرد توجه به اقتصادمقاومتی در حوزه برق در گناباد شروع به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،هشتمین کنفرانس ملی برق و الکترونیک صبح‌امروز با حضور جمعی از مسئولین و با پیام حمید میرزاده، رئیس دانشگاه ازاد اسلامی کشور در سالن همایش های علامه بهلول گنابادی دانشگاه آزاد گناباد شروع به کار کرد.

میرزاده در پیام خود به هشتمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک را یکی از رویدادهای علمی کشور دانست و تصریح‌کرد: هدف کنفرانس ملی برق گسترش دانش فنی از طریق ایجاد محیط و محفلی علمی جهت تبادل نظر و ارائه آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و ارتباط بیشتر دانشگاه با بخش صنعت است.

وی انرژی برق را یکی از از پرافتخارترین و حیاتی‌ترین اکتشافات بشری و مهم‌ترین و عالی‌ترین انواع انرژی‌ها عنوان‌کرد و افزود: امروزه انرژی برق جایگاه ممتازی در اقتصاد، صنعت، بخش تجاری و خانگی دارد و هر روز نیز بر تقاضا و درخواست افزایش این انرژی افزوده می‌شود؛ از طرفی با توجه به اینکه بسیاری از فناوری‌ها نیازمند استفاده از انرژی برق می‌باشند، اهمیت و جایگاه ویژه آن را دوچندان نموده است.

میرزاده خواهان پشتیبانی مناسب از انرژی و صنعت برق در کشور شد و اذعان‌کرد: دانشگاه‌ها یکی از پرچم داران اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و یکی از زمینه اقتصادمقاومتی انرژی برق می باشد که باید با فرهنگ‌سازی، اصلاح الگوی مصرف، استفاده بهینه از آن، استفاده از سایر انرژی‌ها برای تولید برق اقدامات عملی انجام شود.

وی ادامه‌داد: همچنین با تحلیل و نظریه‌پردازی و برگزاری این گونه کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی و با بهره‌گیری از نظرات اندیشمندان و متخصصان و ارائه راهکارهای اساسی و قرار گرفتن بر محور اقدام و عمل در جهت تجاری‌سازی و رفع وابستگی کامل و ورود بیشتر به مرحله رشد و شکوفایی باید بیش از پیش گام برداشت.

دانشگاه آزاد گناباد با داشتن زیرساخت های لازم در رشته برق، هرساله کنفرانس ملی برق را برگزار می کند

مجتبی حسن‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد نیز در آئین افتتاحیه هشتمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک که در سالن همایش‌های علامه بهلول گنابادی دانشگاه آزاد برگزار‌شد، گفت: یکی از افتخارات دانشگاه آزاداسلامی گناباد با قدمت ۳۱ ساله برگزاری برنامه‌های متنوع ازجمله ۱۴ همایش و کنفرانس ملی است.

وی به برگزاری ۳ دوره کنفرانس ملی مددکاری‌اجتماعی اشاره و تصریح‌کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای همایش مددکاری اجتماعی توجه ویژه به مقالات سومین همایش مددکاری اجتماعی در برنامه ششم توسعه در حوزه سیاست‌های علوم‌اجتماعی بود.

حسن‌زاده علت برگزاری سالانه کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک را وجود ظرفیت‌های کافی دانشگاه آزاد گناباد در حوزه برق برشمرد و افزود: وجود کلیه گرایش‌های رشته برق در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری و آزمایشگاه‌های متعدد در حوزه برق، دانشگاه آزاد را بر این داشته که با استفاده از ظرفیت محققین اقدامات شایسته و به روزی در حوزه برق انجام دهند.

وی به هشتمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک اشاره و تصریح کرد: مهمترین تفاوت کنفرانس امسال با سالهای گذشته، چاپ مقالات کنفرانس در ۴ مجله معتبر داخلی و خارجی می‌باشد.

گفتنی است هشتمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک در محورهای قدرت، کنترل، الکترونیک، مخابرات، مکاترونیک، مهندسی پزشکی، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش مجازی ۲۷ و ۲۸ مردادماه در محل دانشگاه آزاداسلامی گناباد برگزار می شود.

در این کنفرانس ۷۶۱ مقاله دریافت و ۳۰۹ مقاله پذیرفته شده است که ۹ مقاله آن از دانشگاه های خارج از کشور بوده است و مقالات پذیرفته شده در قالب حدود ۳۵ نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از مناطق گردشگری گناباد بویژه قنات قصبه و روستای ریاب و برگزاری نشست های مشترک با صنعت گران از مهترین برنامه های جنبی کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک می باشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.