سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرطان، عامل اصلی مرگ‌و‌میر در 11 کشور اروپایی/ ربوده شدن گوی سبقت از بیماری‌های قلبی-عروقی

به نوشته ساینس‌دیلی، سرطان در 11 کشور اروپایی از بیماری‌های قلبی-عروقی در مرگ‌آفرینی پیشی گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «ساینس‌دیلی» در مطلبی نوشت: نتایج تحقیقات درباره بیماری‌های قلبی-عروقی در اروپا در سال 2016 که در مجله «قلب اروپا» منتشر شد نشان می‌دهد در منطقه اروپا شامل 53 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی، بیماری‌های قلبی-عروقی سالانه بیش از 4 میلیون قربانی می‌گیرد. گرچه موفقیت در پیشگیری از این بیماری و درمان آن باعث شده است رشد ابتلا به آن در تعدادی از این کشورها کند شود.

با وجود آن که افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را در کل کشورهای اروپایی از دست می‌دهند حدود نصف تعداد قربانیان بیماری‌های قلبی-عروقی است، در 10 کشور عضو اتحادیه اروپا تعداد قربانیان مرد بیماری سرطان از بیماری‌های قلبی-عروقی بیشتر شده است. بلژیک، دانمارک، فرانسه، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال، اسلوونی، اسپانیا و انگلیس، 10 کشور مذکور هستند. 

این مسئله در نروژ و اسرائیل که جزو اتحادیه اروپا نیستند نیز صادق است. در دانمارک و اسرائیل مرگ‌و‌میر زنان نیز بر اثر ابتلا به سرطان از بیماری‌های قلبی-عروقی بیشتر است.

دکتر «نیک تاون‌سند،» که این پژوهش تحت نظارت وی انجام شد در همین خصوص گفت: آمار پژوهش نمایانگر میزان نابرابر مرگ‌و‌میر در کشورهای اروپایی بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی است. همه 12 کشوری که در آن‌ها سرطان به عنوان علت مرگ از بیماری‌های قلبی-عروقی پیشی گرفته است، در اروپای غربی قرار دارند. در حالی که کشورهایی که در آن‌ها بیماری‌های قلبی-عروقی بیشترین قربانی را می‌گیرند، در اروپای شرقی هستند.

گردآورندگان پژوهش مذکور خواستار نظارت بر بیماری‌های قلبی-عروقی در اروپا شدند تا از این طریق نابرابری در کشورهای مختلف این قاره به لحاظ میزان ابتلا و قربانی کاهش یابد. به گفته آن‌ها، بر اساس این پژوهش نمی‌توان علت وجود الگوهای ذکر شده در بخش‌های مختلف اروپا را بیان کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.