5 روش درمانی عجیب و سنتی در کشورهای عربی

پایگاه اینترنتی "استپ فید" در مطلبی به معرفی درمان‌های سنتی و عجیب در کشورهای عربی پرداخت.

5 روش درمانی عجیب و سنتی در کشورهای عربیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی استپ فید در مطلبی به معرفی درمان‌های سنتی و عجیب در کشورهای عربی پرداخت: مردم کشورهای عربی درمان‌های ساده‌ای برای هر عارضه و یا درد دارند. در حالی که برخی از این درمان‌ها بسیار عجیب و مضحک به نظر می‌رسند ولی به‌نوبه خود بسیار کارآمد نیز هستند.

در ادامه این گزارش به 5 مورد از این درمان‌های سنتی و عجیب اشاره شده است.

روشن و خاموش کردن لامپ

خاموش و روشن کردن لامپ و فشار دادن کلید آن، تمرینی خانگی برای افزایش حس اعتمادبه‌نفس است. نگاه پیروزمندانه را به‌راحتی می‌توان در چهره یک عرب‌زبان که اقدام به این عمل می‌کند، دید.

زیره درمانی

استفاده از زیره روش درمانی مادران عرب است. بسیاری از زنان در کشورهای عربی زیره را با لیموترش و نمک مخلوط می‌کنند و برای تسکین دل‌درد، مسمومیت غذایی، گرفتگی بینی و خارش پوست تجویز می‌کنند.

وازلین

وازلین ماده‌ای است که برای نرم کردن پوست، برق انداختن چرم و کفش و روغن‌کاری لولای در استفاده می‌شود. با این حال مردم کشورهای عربی وازلین را درمان مؤثری برای کاهش سردرد، درمان گرفتگی عضله و درد کمر می‌دانند.

عملیات باتری

این روش درمانی نیست ولی کارایی بالایی در میان مردم کشورهای عربی دارد. خارج کردن باتری و مالیدن آن روشی برای راه‌اندازی برخی دستگاه‌ها مانند کنترل تلویزیون، اسباب‌بازی، و گوشی موبایل است.

عرق کردن

عرق کردن عملی ناخوشایند در میان مردم کشورهای عربی است. با این حال عرق کردن زیاد خود روشی سنتی است که مردم این کشورها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بر آن تأکید دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار