سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانادا در صدد تشدید مبارزه با افراط‌گرایی

دولت کانادا اعلام کرد مبارزه با افراط‌گرایی را به ویژه در قشر جوان تشدید می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت کانادا روز دوشنبه اعلام کرد مبارزه با افراط‌گرایی را به ویژه در قشر جوان، که به شرکت در مناقشات مسلحانه گرایش دارند، تشدید خواهد کرد.

در پی کشته شدن یک جوان که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بود، رالف گودال، وزیر امنیت عمومی کانادا، اعلام کرد یک مرکز ویژه آگاه سازی و مبارزه با افراط‌گرایی در سطح فدرال تاسیس خواهد شد.

در پی حمله تروریستی نافرجام هفته گذشته در منطقه استراتروی واقع در جنوب اونتاریو در مرکز کانادا، مقامات اوتاوا نگران فعالیت‌های خشونت بار احتمالی افراط‌گرایان تکرویی هستند که ممکن است تحت تاثیر عقاید و باورهای انحرافی و افراطی دست به اقدامات جنایتکارانه بزنند. 

وزیر امنیت عمومی کانادا اذعان کرد علاوه بر شماری از اتباع کانادا که به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ملحق شده‌اند و افرادی که به ظن وابستگی به گروه‌های تروریستی از گذرنامه‌های خود محروم شده‌اند، افراد دیگری نیز هستند که زیر ذره‌بین مقامات پلیس و نیروهای امنیتی قرار دارند.

وی همچنین تاکید کرد حوادث افراط‌گرایانه اخیر در کانادا نشان می دهد که باید اصلاحات عمیقی در قوانین ضدتروریسم کشور نیز  تصویب شود. این اصلاحات که در حال حاضر در پارلمان کانادا در دست بررسی است شرایط تحقیق، بازرسی و بازجویی افراد مظنون به ارتباط با افراط‌گرایان را تسهیل خواهد کرد.

رالف گودال تاکید کرد با اتفاقات و افراط گرایی‌هایی که در کانادا شاهد آن بوده ایم و با حملات مرگباری که در فرانسه، بلژیک یا آلمان روی داد، هیچ کشوری از خطرات و تهدیدهای تروریستی در امان نیست.

در سال‌های اخیر بیش از 100 شهروند کانادایی به صفوف گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ملحق شده‌اند و شمار زیادی از افراط‌گرایان این کشور نیز پیش از آن که بتوانند برای مشارکت در جنگهای سوریه و عراق از کانادا خارج شوند، در مرزهای این کشور بازداشت شده‌اند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.