آمریکا در راستای افزایش حضور نظامی در اروپا، نیروهای خود را برای شرکت در یک رژه نظامی مشترک، به لهستان اعزام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتدپرس، تانک‌ها و نظامیان آمریکا به نشانه تعمیق روابط نظامی با لهستان، به رژه نظامی این کشور پیوستند.

سرلشگر «بن هاجس» فرمانده نظامیان آمریکا در اروپا، امروز اعلام کرد مشارکت آمریکا در رژه ملی ارتش لهستان تاکیدی بر این نکته است که آمریکا قصد افزایش حضور نظامی در لسهتان و مناطق دیگر را دارد.

این مقام نظامی ارشد آمریکا در ادامه گفت: لهستان  در آینده شاهد حضور نظامی قابل توجه آمریکا خواهد بود.

پانزدهم اوت به نشانه پیروزی لهستان بر روسیه بولشویک در سال 1920 یک رژه نظامی  در نزدیکی ورشو پایتخت این کشور برگزار می شود.

این در حالی است که «آندرزج دودا» رئیس‌جمهوری لهستان چندی قبل خواستار افزایش حضور نظامی کانادا در این کشور به عنوان یکی از اعضای ناتو شده بود.

وی با اعلام اینکه کشورش روی همکاری نظامی گسترده ‌تر با کانادا حساب می‌کند،افزود:‌من امیدوارم تعداد نظامیان کانادایی مستقر در لهستان بیشتر شود.

نشریه آلمانی «اشپیگل» نیز در گزارشی اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که بر اساس آن آمریکا قصد دارد تسلیحات اتمی را در آلمان مستقر کند.

وجود تسلیحات آمریکایی در خاک آلمان همواره اعتراض‌های مردمی و نیز انتقاد برخی از سیاستمداران این کشور را به دنبال داشته است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار