آلمان برای کمک به آموزش آوارگان سوری که در اردن تحصیل می کنند، بیست و دو میلیون یورو اختصاص می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رسمی اردن (پترا) به نقل از عماد الفخوری وزیر برنامه ریزی و همکاریهای بین المللی اردن اعلام کرد کمک مالی که آلمان قرار است برای تامین هزینه های آموزشی آوارگان سوری در اختیار دولت اردن قرار دهد، در چارچوب حمایت هایی صورت می گیرد که کشورها و سازمان های کمک کننده اوایل امسال در نشست بین المللی لندن قول دادند برای بهبود شرایط آوارگان سوری اختصاص دهند.

به گفته عماد الفخوری دولت آلمان تعهد کرده است برای حمایت از آوارگان سوری ساکن اردن سیصد میلیون یورو ( سیصد و سی و پنج میلیون دلار) در سال دو هزار و شانزده به اردن کمک کند. یکصد میلیون یورو از این کمکها (یکصد و دوازده میلیون دلار) به تامین نیازها و بهبود شرایط آوارگان سوری و دویست میلیون یورو دیگر آن (دویست و بیست و سه میلیون دلار) به خانواده های اردنی پذیرای آوارگان سوری اختصاص خواهد یافت.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، بیش از دوازده میلیون شهروند سوری که حدود پنج و نیم میلیون نفرشان کودک هستند، به کمکهای بشردوستانه فوری نیاز مبرم دارند. بیش از چهار میلیون نفر از شهروندان سوریه از بیم جان خود به کشورهای خارجی از جمله اردن فرار کرده اند و حدود هشت میلیون نفر نیز در داخل کشورشان به مناطق امن تر پناه برده اند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، وزیر برنامه ریزی و همکاریهای بین المللی اردن با اشاره به مشکلات و چالشهایی که کشورش در زمینه تامین نیازهای آموزشی آوارگان سوری با آنها روبرو است، تاکید کرد حمایت مالی کشورها و سازمانهای کمک کننده برای کاهش فشارهای موجود بر کشورش از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار