یک روزنامه آمریکایی نوشت: شمار کشته‌های حملات تروریستی در کشورهای غربی برخلاف آمار جهانی قربانیان این حوادث، افزایش یافته است.

نیویورک تایمز: افزایش شمار قربانیان تروریسم؛ در غرب، آری؛ در جهان، خیربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آمارهای بدست آمده از دو پایگاه مهم اطلاعاتی نشان می‌دهد سال 2015، شمار قربانیان حملات تروریستی در آمریکای شمالی و غرب اروپا به طور چشمگیری افزایش یافت. در این سال، بیش از 200 نفر جان خود را در حملات تروریستی از دست دادند. این در حالی است که گزارش‌ها از وخامت بیشتر اوضاع در سال جاری میلادی حکایت دارد. 

در ادامه گزارش آمده است: میزان تلفات حوادث تروریستی در غرب نسبت به برخی نقاط تروریسم‌‌خیز جهان -با ده‌ها هزار قربانی- آمار بسیار پایینی است. با این وجود، شمار قربانیان حملات تروریستی در این مناطق در حال کاهش است. از سوی دیگر، در دهه‌های 70 و 80 میلادی و در مقایسه با سال‌های اخیر، تعداد حملات تروریستی بیشتری در کشورهای غربی صورت می‌گرفت. 

حملات تروریستی در شهرهای بروکسل، پاریس، سن برناردینو و اورلندو باعث تشویش اذهان عمومی آمریکایی‌ها شده است. به طوری که، این حملات به یکی از محورهای اصلی مبارزات انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا تبدیل شده است. «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ،» نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور را بعید نمی‌دانند. با این وجود، کارشناسانی که به بررسی اقدامات تروریستی در سراسر جهان پرداخته‌اند، معتقدند این احتمالات لزوماً در عمل به واقعیت تبدیل نمی‌شوند. 

اطلاعات پایگاه داده‌های تروریسم جهانی «دانشگاه مریلند» نشان می‌دهد تعداد 200 قربانی حملات تروریستی سال گذشته در دهه 70 میلادی، آماری عادی محسوب می‌شد. پایگاه داده‌ه تروریسم جهانی «دانشگاه مریلند» سالی یک بار اطلاعات مربوط به حملات تروریستی را در اختیار عموم قرار می‌دهد. این بدان معناست که اطلاعات منتشر‌ شده شامل اقدامات تروریستی بروکسل، نیس، پاریس، اورلندو و دیگر حملات ماه‌های اخیر در اروپا نمی‌شود.  

اطلاعات پایگاه تحلیلی «آی‌اچ‌اس جِین» درخصوص آمار قربانیان حملات تروریستی سال 2015 با داده‌های دانشگاه مریلند متفاوت است. دلیل این تفاوت اختلاف‌نظرها درخصوص برخی حوادث است که به طور واضح مشخص نیست آیا باید آن‌ها را در زمره عملیات تروریستی قرار داد و یا اقدامات جنایی. طبق گزارش پایگاه آی‌اچ‌اس جِین، آمار قربانیان حوادث تروریستی در سال‌های 2015 و 2016 (تا سوم اوت) به ترتیب 204 و 219 نفر بوده است. با توجه به این آمار، می‌توان نتیجه گرفت میزان تلفات حوادث تروریستی در سال جاری میلادی بسیار بیش از سال 2015 خواهد بود.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
جمع کنین بابا کل کشته هاتونو از حملات تروریستی که گروه های تروریستی ساخته دست خودتون انجام دادن رو هم بذارید یک هزارم این 200 هزار کشته بدبخت سوریه ای نمیشه با این جنگی که تو سوریه راه انداختین.
آخرین اخبار