سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

ارادت پایان ناپذیر ملت ایران به ثامن الحجج (ع)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی گفت: عشق و ارادت ملت ایران به ثامن الحجج امام رضا (ع) پایان ناپذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ در پیام علی جنتی آمده است: تمامی افرادی که در سرزمین ایران اسلامی زیست می کنند خراسان را قبله خود می دانند و همه ایرانیان نیز شیفته حریم امن حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هستند.

در ادامه این پیام بیان شده است: مگر می شود عاشقِ پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و به فرزندش در خاک خراسان عشق نورزید و در تنگناها، مصائب و مشکلات از او مدد نگرفت؟ مگر می توان دل به حریمِ حضرتش سپرد و از معارف و فرهنگش بی بهره ماند؟

در این پیام اظهار شده است: ملت ایران افتخار دارد که میزبان میهمانی عزیز از تبار اهل بیت پیامبر (ص) است و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای ایرانیان وظیفه بزرگ دینی و میهمان نوازی نیز آیین دیرینه آنان است.

در ادامه این پیام عنوان شده است: در طول 13 دوره گذشته هر سال بر جمع عاشقان امام رضا (ع) و گستره جغرافیایی جشنواره رضوی افزوده شده و به بیشتر شهرها و برخی روستاهای کشور رسیده است.

در این پیام آمده است: امسال نیز به برکت نیت پاک و خالصانه ملت ایران دوره چهاردهم این جشنواره گستره تر و مسئولیت دست اندرکاران برگزاری آن در گوشه و کنار کشور نیز سنگین تر شده است.

در ادامه این پیام بیان شده است: این روزها آیین های مربوط به برنامه های موضوعی جشنواره رضوی در سراسر کشور در حال برگزاری است و همه خادمان فرهنگ رضوی تا رسیدن روز موعود و میلاد فرخنده آن حضرت لحظه شماری می کنند.

در این پیام اظهار شده است: دست اندر کاران برگزاری این جشنواره شایستگی آن را داشته اند که در شهر و دیار خویش به افتخار خدمتگزاری حضرت ثامن الحجج (ع) نائل شده و در دایره بزرگ خادمان فرهنگ رضوی قرار گیرند.

در ادامه این پیام عنوان شده است: فرهنگ رضوی در این سال ها به همت و ارادت متولیان برگزاری جشنواره های رضوی نشر و نمو یافته و معارف اهل بیت (ع) در خانه دل ها بارور شده که به همه آنان تبریک گفته و برایشان در این مسیر نورانی عزت و سربلندی آرزومندم.

در پایان این پیام آمده است: لازم می دانم از همراهی و دلسوزی مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه نماینده ولی فقیه در این استان، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اصحاب اندیشه، فرهنگ و هنر استان که پشتوانه این حرکت فرهنگی بوده اند صمیمانه تشکر و سپاسگزاری کرده و مزید توفیق همگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.