مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 96 درصد از واحدهای تولیدی این استان صنایع کوچک با 10 تا 50 نفر اشتغالزایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سهراب بنام به مناسبت 21مرداد روز حمایت از صنایع کوچک گفت: 275 واحد صنعتی دارای بهره برداری در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند که بیش از چهار هزار نفر در این واحدهای مشغول به کار هستند.

وی تعداد پروژه نیمه تمام در شهرک های صنعتی این استان را 140 مورد برآورد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در سال های 93 و 94 حدود 70 واحد صنعتی راکد کهگیلویه و بویراحمد با 50 میلیارد ریال اعتبار به چرخه تولید بازگشت.

بنام اظهار کرد: امسال چهار هزار و 50 میلیارد ریال برای راه اندازی واحدهای صنعتی راکد و در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

بنام ابراز کرد: تاکنون 505 واحد صنعتی راکد، نیمه فعال و بدو شروع کاربرای دریافت این تسهیلات نام نویسی کرده اند که 350 مورد آن با دو هزار و 400 میلیارد اعتبار به بانک ها معرفی شده اند.

وی گفت: کاهش سود تسهیلات پرداختی، ارائه آموزش های تخصصی، پرداخت کمک های بلاعوض برای تاسیس بازارچه صنایع دستی، در نظر گرفتن تسهیلاتی برای پرداخت مالیات، بدهی های تامین اجتماعی، اعطای وام به واحدهای دارای چک برگشتی از حمایت های دولت تدبیر و امید برای رونق صنایع کوچک در این استان است.

بنام از آماده بهره برداری بودن بازارچه صنایع دستی شهر یاسوج خبر داد و گفت: این طرح که با دو میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار اجرا شده است در روز 25 مرداد با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال دو میلیارد و 500 میلیون ریال کمک بلاعوض برای رونق صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شود.

بنام با اشاره به این که امسال 6 هکتار با زیرساخت های صنعتی به 15 سرمایه گذار واگذار شده افزود: 340 هکتار زمین با زیرساخت های مورد نیاز آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

کهگیلویه و بویراحمد 13 شهرک صنعتی دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.