سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

موافقت با راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه جرایم رسانه ای در گیلان

در نشستی با حضور اصحاب رسانه در دادگستری گیلان،افتتاح شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به جرائم رسانه ای در آینده ی نزدیک عنوان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

رییس کل دادگستری گیلان در پاسخ به درخواست مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به اختلافات رسانه ای گفت : گیلان کمترین پرونده ی شکایت از مطبوعات را در کشور دارد و با ساخت شورای حل اختلاف برای رسانه ها می توانیم قبل از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی اختلاف ها و مشکلات را حل کنیم.

احمد سیاوش پور در این نشست که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود گفت: رسانه ها باید ادب رسانه ای را رعایت کنند ونقد منصفانه کنند و از توهین بپرهیزند.

وی افزود : اگر رسانه ها و مردم جامعه اخلاق را رعایت کنند بسیاری از مشکلات حل میشود و بنا به توصیه مقام معظم رهبری باید قلم هارا به سمت اخلاق ببریم .

سایوش پور با اشاره به اینکه بیش از 15 میلیون پرونده برای رسیدگی در دادگستری وجود دارد و بیش از 30 درصد محتوای پرونده ها مسایل ساده حقوقی هستند که ندانسته رعایت نشده اند گفت : خبرنگاران نباید فقط به مسایل سیاسی بپردازند و با آموزش مسایل حقوقی به مردم گامی موثر و در کاهش حجم ورودی پرونده ها به دادگستری داشته باشند.

در این نشست همچنین مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران روزنامه ها و نشریات محلی گیلان و همچنین مسوولان سایت های خبری حضور داشتند که به نوبت مشکلات خود را با رییس کل دادگستری گیلان در میان گذاشتند.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.