۴۰ طرح سالم‌سازی با ۸۰ شناگاه در ۶۵ روستای ساحلی گیلان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه ۴۰ طرح سالم‌سازی با ۸۰ شنا گاه در ۶۵ روستای ساحلی گیلان فعال است گفت: ۱۴ نفر تاکنون غرق شده‌اند.

یونس رنجکش امروز بابیان اینکه تعداد ۱۸ دستگاه جت اسکی و ۱۰ فروند قایق بادی به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در ۹ شهرستان توزیع شد اظهار داشت: اعتبار خرید این تعداد جت اسکی و قایق موتوری از محل اعتبارات سال ۹۳ وزارت کشور بوده که در سال ۹۴ تأمین و خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه دریا فرصتی برای تعریف نشاط اجتماعی، امنیت و رضایتمندی مردم است تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت در زمینه ایجاد فضای امن در راستای تولید نشاط اجتماعی و بهره‌مندی درست از ظرفیت‌های ساحلی در حوزه توسعه گردشگری داخلی، اقدامات خوبی از سال ۹۳ در ایجاد طرح‌های سالم‌سازی و تجهیز آن‌ها به امکانات امداد و نجات آغاز شده که این امر، امسال نیز با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه تجهیز سواحل گیلان به جت اسکی و قایق موتوری در انجام عملیات امداد و نجات مؤثر است گفت: هریک از ۹ شهرستان ساحلی گیلان به دو دستگاه جت اسکی و یک فروند قایق موتوری تجهیز شد.

وی بابیان اینکه گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی اظهار داشت: در سال جاری ۴۰ طرح سالم‌سازی با ۸۰ شنا گاه در ۶۵ روستای ساحلی گیلان فعال است که در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۸ طرح و ۳۶ شنا گاه در سواحل گیلان وجود داشت.

رنجکش برای نخستین بار تعداد ۶۵ دهیاری نوار ساحلی مدیریت محدوده جغرافیایی خود را بر عهده دارند خاطرنشان کرد: ۷۰۰ ناجی غریق در بیش از ۳۳۰ نقطه خطرآفرین در سواحل استان مشغول به فعالیت هستند و افزون بر دو هزار نفر از عوامل امداد و نجات، گروه‌های فرهنگی، انتظامی، هلال‌احمر و … در طرح‌های سالم‌سازی و ساماندهی آن مشارکت دارند.

وی بابیان اینکه تعداد ۱۴ نفر جان خود را در مناطقی خارج از طرح‌های سالم‌سازی گیلان ازدست‌داده‌اند گفت: تعداد غریق در سال ۱۳۹۲، ۵۵ نفر، در سال ۱۳۹۳، ۵۳ نفر و در سال ۱۳۹۴، ۳۴ نفر بودند که این تعداد در سال جاری به ۱۴ نفر رسیده که بیش از ۵۰۰ نفر نیز توسط عوامل امداد و نجات مستقر در سواحل گیلان، از مرگ نجات یافته‌اند.

رنجکش با اشاره به افزایش استقبال مسافران و گردشگران از طرح‌های ساحلی گفت: تکمیل زیرساخت‌های توسعه گردشگری ساحلی و ایجاد جاذبه‌های مناسب در بخش سواحل، در ماندگاری و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نقش مؤثری دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه نگاه به سواحل گیلان از نگاه محلی به ملی تبدیل شده است افزود: در گیلان نیز با توجه به سیاست‌های دولت و پیگیری‌های استانداری، تلاش می‌شود تا استفاده مناسب از فرصت‌ها و ظرفیت‌های سواحل استان به‌منظور توسعه بخش گردشگری انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.