سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

توسعه گردشگری پیرانشهر با بیش از بیست میلیارد ریال

جلسه ای با حضور معاون گردشگري استان، نماينده سازمان مديريت و برنامه ريزي، مديران ادارت و به رياست فرماندار پيرانشهر در محل سالن جلسات اين فرمانداري برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، بیش از بیست میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه زیر ساخت های گردشگری ،مرمت انبیه تاریخی و ترویج صنایع دستی تصویب شد .در این جلسه، چالش ها و نيازهاي پیرانشهر در حوزه هاي سه گانه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مورد ارزيابي قرار گرفت.

در جلسه ی کمیته برنامه ریزی پیرانشهر با تاكيد معاون گردشگري استان واهميت نهادن اعضاء كميته به توسعه گردشگري ، طرحهائي از قبيل: ايجاد يادمان شهداء تمرچين، احداث كمپينگ در روستاي خورنچ، ساماندهي منطقه گردشگري پردانان، احداث پل پياده رو به آبشار كهنه لاهيجان و مطالعه و تدوين مناطق نمونه گردشگري براي سال جاري در دستور كار قرار گرفت.

در این جلسه ضمن اشاره بر تبلیغات و بازار یابی در حوزه گردشگری مقرر شد تا تابلو های معرفی و راهنمای آثار تاریخی و مناطق گردشگری پیرانشهر، با کیفیت و رعایت استاندارد ها تهیه شده و در مسیر مواصلاتی تعبیه گردد.

در حوزه پژوهش و مرمت آثار تاريخي و همچنين توسعه صنايع دستي و محلي، قرار گردید تا براي كاوش و پژوهش در تپه تاريخي پسوه و مرمت پل تاريخي رزگاري، اعتبار لازم در نظر گرفته شود همچنين توسعه و ترويج صنايع دستي و بومي- محلي شهرستان در اولويت قرار گرفت.

در پايان جلسه كميته برنامه ريزي و توزيع اعتبارات شهرستان پيرانشهر، در مجموع مبلغ 000 , 000 , 410 , 20 ريال از محل اعتبارات متوازن و تملك دارائي، براي سه حوزه گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي شهرستان براي سالجاري در نظر گرفته و به تصويب رسيد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.