سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

سوءاستفاده تکدی گران از بی توجهی دستگاه های متولی/مردم به متکدیان کمک نکنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کمک های مردمی به متکدیان موجب افزایش این افراد در سطح جامعه شده است.

عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: کمک های نقدی مردم به متکدیان موجب تشویق برخی افراد سودجو به کسب درآمد آسان تر شده که این امر موجب افزایش تعداد متکدیان در سطح جامعه می شود.

وی با بیان اینکه گام اساسی جهت کاهش تعداد متکدیان ایجاد فرهنگ سازی در میان مردم است، تصریح کرد: شهروندان باید بدانند که کمک کردن به متکدیان، افزایش تعداد افراد سودجوی جامعه را به همراه دارد، البته برخی از این سودجویان با راه اندازی باندهایی که اعضایش را کودکان کار و خیابان، زنان و دختران بی سرپرست یا بدسرپرست تشکیل می دهند، تبعات و آسیب های اجتماعی را چند برابر کرده اند.

عزیزی ادامه داد: در حالی که قانون مبارزه با متکدیان وضع شده و لازم الاجرا است، اما به دلیل بی توجهی دستگاه های متولی، تکدی گران همچنان در سطح شهر جولان می دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و قوه قضائیه متولیان رسیدگی و مقابله با متکدیان هستند، بنابراین جمع آوری این افراد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و تبعات ناشی از حضور این افراد در سطح شهر، ضرورتی انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.