عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه معتادان پس از جمع آوری و انتقال به کمپ، تنها تا زمان ترک اعتیاد، در این مراکز نگهداری می شوند.

نیاز معتادان شناخته شده نیست/وجود کاستی های فروان در کمپ های ترک اعتیادرسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: کمبود امکانات دارویی و عدم نگهداری از افراد تا طول درمان کامل موجب شده است که معتادان به طور کامل تحت مداوا قرار نگرفته و بازگشت به اعتیاد داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه معتادان پس از جمع آوری و انتقال به کمپ ها، تنها تا زمان ترک، در این مراکز نگهداری می شوند که ادامه این روند هیچ گره ای از مشکلات این قشر باز نمی کند.

خضری با بیان اینکه برای حمایت از معتادان در ابتدا باید نیازهایشان در زمان قبل و بعد از ترک شناخته شود، افزود: در واقع تمامی این افراد نیاز به طول درمان و رسیدگی جدی پس از ترک دارند که رها سازی آنها بعد از ترک، تمامی زحمات را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد: همچنین برای روشن شدن زمینه حمایت موثرتر، باید طرز تفکر آنان را پس از ترک شناخت، چرا که بهبود یافتگان هنوز دچار سردرگمی بوده و مدام با وسوسه استفاده از مواد رو به رو می شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که کمپ های ترک اعتیاد در سراسر کشور با کمبود داروهای ضروری، ابزار و امکانات مورد نیاز برای تسهیل ترک، رو به رو هستند که به دلیل کمبود اعتبار، مجبور به رها کردن معتادان پس از بهبودشان می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار