سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

تملک میراث فرهنگی نسبت به کاروانسرای ایوانکی

کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی و آب انبار متصل به آن به تملک اداره میراث فرهنگی درآمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت : با پیگیری های مستمر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمسار و واحد حقوقی اداره کل، این 2 اثر تاریخی تحت تملک سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور قرار گرفت.
یدالله یحیی پور تصریح کرد : در آینده نزدیک با همکاری صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، نسبت به واگذاری این کاروانسرا از طریق مزایده به اشخاص حقیقی یا حقوقی و بهره برداری از آن به عنوان مرکز اقامتی و پذیرائی اقدام می شود.
وی افزود : کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی و آب انبار متصل به آن، 2 اثر تاریخی و فرهنگی ارزشمند شهر ایوانکی هستند که با شماره 1763 در تاریخ 16/8/1375 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.
یحیی پور خاطرنشان کرد : کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی و آب انبار متصل به آن دارای شش هزار و 79 مترمربع مساحت است و در دوره صفویه ساخته شده است.
کاروانسرای ایوانکی در 33 کیلومتری شهر گرمسار و در یک کیلومتری بخش ایوانکی واقع شده است. این کاروانسرا چهار ایوانی و دارای سردر بسیار زیبایی است.
مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل، آجر و سنگ است، این کاروانسرا دارای 24 حجره است و در مقابل آن یک آب انبار برای استفاده مسافران ساخته شده است.
انتهای پیام / ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.