سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

افزایش شاخص 90 درصدی تغذیه با شیر مادر در سطح استان

شاخص 90 درصدی تغذیه با شیر مادر در سطح استان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مسئول طرح ترویج تغذیه با شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر با هدف افزایش تغذیه انحصاری با شیر مادر و افزایش تعداد کودکانی که تا پایان دو سالگی همراه با غذا های کمکی با شیر مادر تغذیه می شوند در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال اجرا است.

وی افزود: طبق آخرین بررسی های انجام شده در سطح کشور در سال 89 این شاخص 53 و یک دهم درصد و در استان ما این شاخص 67 و نود و نه صدم درصد بوده و این شاخص در پایان سال 94 به 90 درصد در سطح استان افزایش یافته است.

خانم طلایی گفت: فعالیتهایی که در سطح کشور و استان آذربایجان غربی در حال اجرا می باشند آموزش کارکنان بهداشتی درمانی رده میانی و کارکنان بیمارستانهای دوستدار کودک به صورت دوره های 20 ساعته ،آموزش مادران باردار شیرده در در دوره بارداری و شیردهی شامل اهمیت تغذیه با شیر مادر ،مزایای شیر مادر برای مادر و شیرخوار ، روشهای صحیح شیر دهی،راههای حفظ و تداوم شیر دهی تا پایان دوسالگی و شروع تغذیه با شیر مادر پس از زایمان در ساعت اول تولد و برقراری تماس پوست به پوست مادر و نوزاد در بیمارستان بلافاصله پس از زایمان برای مادران به اجرا گذاشته می شود.

وی خاطر نشان کرد: ارزیابی بیمارستان های دوستدار کودک یکی دیگر از فعالیتهایی است که بر اساس قانون ده اقدام ترویج تغذیه با شیر مادر در طول سال برای بیمارستانها به اجرا گذاشته می شود. قانون ترویج تغذیه با شیر مادر برای حمایت از مادران شاغل در دوران شیردهی به صورت اعطای مرخصی 9 ماهه پس از زایمان برای مادران شاغل و یک ساعت مرخصی ساعتی روزانه تا پایان دو سالگی برای مادران شاغل فراهم شده است.

شایان ذکر است:بسیج اطلاع رسانی هفته جهانی شیر مادر همه ساله از 10 الی 16 مرداد ماه همزمان با کل کشور در سطح استان اجرا می شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.