سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داعش در افغانستان محصول مدارس علوم دینی عربستان است

تحلیلگر مسائل منطقه گفت: گروه تروریستی داعش تربیت شده مدارس دینی عربستان است و حضورش وضعیت امنیتی افغانستان را پیچیده‌تر می‌کند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره حضور داعش در افغانستان و رابطه آنها با دیگر گروه‎های تروریستی، گفت: تحولات افغانستان به نوعی همسویی با حضور گروه تروریستی داعش در این کشور دارد؛ چرا که گروه تروریستی داعش قرابت زیادی با شبکه تروریستی القاعده دارد و شاید بتوان حضور تروریست‌های داعش در این کشور را نوعی همسویی با رفتارهای تروریستی در منطقه دانست.

وی تصریح کرد: تروریست‌های داعش در قالب دولت عراق و شام شکل گرفته‌اند و فعالیت آنها از عراق و شام شروع شده و تا افغانستان و آسیایی مرکزی و قفقاز را در بر می‌گیرد.

این تحلیلگر مسائل منطقه با توجه به ماهیت تروریستی داعش و القاعده گفت: طالبان نیز با داعیه کشور داری در افغانستان با گروه تروریستی داعش در تقابل است و ما می‌بینیم که طالبان نیز برای حذف داعش و القاعده می‌جنگد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با بیان اینکه گروه تروریستی داعش جزو مولفه‌های از بین برنده امنیت افغانستان است، تاکید کرد: حضور این گروه تروریستی قطعا وضعیت این کشور را از این چیزی که هست پیچیده‌تر خواهد کرد.

فلاحت‌پیشه بیان داشت: داعش بیشتر در حوزه‌های مرزی و ولایات مرزی پاکستان شکل گرفته و اینها کسانی هستند که از کشورهای مختلف در مدارس علوم دینی عربستان تربیت شده‌ و تحت نفوذ عربستان و القاعده درس خوانده‌اند، اما فضای فکری آنها در قالب القاعده و طالبان محدود نشده است.

این تحلیل‌گر مسائل منطقه خاطرنشان کرد: اعضای داعش بیشتر جوانان منحرفی هستند که جذب فضای فراملی این گروه تروریستی شده‌اند و در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.