سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیدافقهی در واکنش به حادثه تروریستی دهمزنگ:

مردم افغانستان در مقابل پدیده شوم تروریسم متحد شوند

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: مردم افغانستان باید خودشان با پدیده شوم تروریست که به دنبال پروژه جنگ نیابتی به راه افتاده است، مقابله کنند.

سید هادی سیدافقهی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انفجارهای تروریستی در دهمزنگ کابل که بیش از 300 کشته و زخمی برجای گذاشت و سکوت جامعه جهانی و مجامع حقوق بشری جهان، اظهار داشت: جامعه جهانی اکنون در دست کشورهای سلطه‌گر است که خود آنها نقش عمده‌ای در ایجاد تروریسم دارند؛ بنابراین امکان ندارد که چاقو دست خودش را ببرد و سازمان‌های تروریستی مانند القاعده، جبهه النصره، داعش و احرار الشام و هزار و یک گروه تروریستی دیگر را هم با هدف ایجاد ناامنی و راه‌‌اندازی جنگ‌های منطقه‌ای سنی - شیعه، قومیتی - نژادی بوجود آوردند.

سید افقهی اضافه کرد: وقتی کارشناسان سازمان ملل در ارتباط با بحران یمن رسما اعلام کردند که عربستان سعودی کودک یمنی را می‌کشد و جنایات جنگی انجام می‌دهد، بلافاصله بان کی مون این موضوع را تایید می‌کند؛ ولی بعد از آن فشارهای بین‌المللی و دلارهای سعودی باعث می‌شود در روز روشن و در میان بهت و حیرت افکار عمومی جهانی این کشور را از لیست کشورهای جنایت جنگی خارج کند.

افقهی با بیان اینکه نمی‌توان از چنین دستگاه‌هایی توقع داشت نسبت به اقدامات تروریستی در کابل واکنش نشان دهند، تصریح کرد: مردم افغانستان باید خودشان با پدیده شوم تروریست که به دنبال پروژه جنگ نیابتی به راه افتاده است، مقابله کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که هر جا مردم حاضر باشند نقشه‌های بدخواهانشان خنثی و توطئه‌ها علیه آنان با شکست مواجه می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.