سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

نخستین استنت گذاری وریدی کشوردر شیراز

عمل جراحی استنت گذاری وریدی کشور برای نخستین بار در شیراز انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این عمل پیشرفته با حضور پروفسور هومن جلایی و مرآتی فوق تخصص جراحی عروق از دانشگاه آخن آلمان و جمعی از جراحان ومتخصصان قلب و عروق و آنژیو پلاستی شیراز، انجام شد..
دکتر جلاییبا بیان اینکه این شیوه درمان که یکی از پیشرفته ترین و موثر ترین عمل های بازکننده گرفتگی رگ است روی سه بیمار در شیراز با موفقیت انجام شدافزود: در این روش، لخته خون و گرفتگی رگ با کمک تجهیزات آنژیو پلاستی ، بالون و استنت گذاری در سیاهرگ یا همان عروق وریدی برطرف می شود.
دکترجلایی ادامه داد: این شیوه درمان در آمریکا و کشورهای اروپایی از جمله آلمان انجام می شود و تاکنون 16 عمل از این نوع با همکاری وی در کشور انجام شده است.
دکتر هنرور فوق تخصص بالون آنژیوپلاستی و عضو تیم جراحی گفت: این شیوه برای بیمارانی که به علت واریس یا لختگی مزمن خون در رگ پا و لگن دچار بیماری می ترنر شده اند و یا دچار گرفتگی مادرزادی عروق در پا هستند انجام می شود.
محمد علی استوان عضو تیم جراحی، لخته شدن خون در سیاهرگ را شایع ترین علت مرگ و میر بیمارستانی دانست و گفت: کم تحرکی ،مشکلات ژنتیکی،داروهای ضد بارداری ،سفرهای هوایی طولانی مدت، شکستگی و گچ گرفتن پا بدون مصرف محلول های رقیق کننده خون می تواند سبب بروز لخته خون در وریدها شود .
محمد جواد زیبایی نژاد فوق تخصص قلب و عروق و عضو تیم پزشکی نیز گفت:انجام این نوع عمل علاوه بر درمان بیمار برای سایر پزشکان تیم جنبه آموزشی و تبادل تجربه داشته است
به گفته وی شیراز امکانات و توانمندی تبدیل شدن به مرکز انجام این روش درمانی در جنوب کشور را دارد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.