گسترش بازی های رایانه ای تهدیدی بزرگ برای قشر جوان است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دسترسی كودكان و قشر جوان به بازی های الكترونيكی به سادگی امكان پذير است كه بیشتر والدين نسبت به خطرات استفاده از این بازی ها بی اطلاع هستند و این امر می تواند منجر به بروز بیماری های روانی و افسردگی در قشر کودک و نوجوان شود.
در گذشته بازيها از طريق ارتباط كودكان با يكديگر بود اما امروزه كودكان بیشتر وقت خود را صرف بازی های رایانه ای می کنند و تاثیر این بازی ها سبب رفتار های خشونت آميز درآنان می شود که بستگی به وجود چند عامل از جمله: شدت درجه خشونت در بازی کودک، درک توانایی کودک برای تشخیص بین دنیای تخیلی و واقعی زندگی، قدرت کودک برای مهار کردن انگیزه های خود و درک کودک از ارزش متن و محتوای بازی است.
بر اساس تحقيقات صورت گرفته ثابت شده است كه بازی های رايانه‌ای سبب صدمات مغزی طولانی مدت می شود و این بازی ها فقط قسمت هایی از مغز را كه به بينايی و حركت اختصاص دارد تحريک  می کنند و به رشد ديگر نواحی مغز كمک نمی كند.
گفتنی است كودكانی كه ساعت های زيادی را به بازی های رایانه ای اختصاص می دهند و لوب فرونتال آنها رشد نمی كند. لوب فرونتال(یک ناحیه مهم حرکتی)است،که نقش بسزايی در رشد حافظه، احساس و يادگيری دارد،و  افرادی كه این ناحیه از مغزشان رشد نکند بيشترمستعد  رفتارهای خشونت آميز هستند و كمتر توانايی كنترل رفتارهايشان را دارند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.