سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اجرای طرح یکشنبه های با اتوبوس

شهردار اصفهان گفت: پویش مردمی فرهنگ ترافیک محدود به سه شنبه های بدون خودرو محدود نخواهد شد و در این راستا اجرای طرح یکشنبه های با اتوبوس را نیز مد نظر داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد افزود: در پویش مردمی فرهنگ ترافیک، برای هر روز هفته برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده ایم.

شهردار اصفهان با اشاره به نامگذاری شعار امسال باعنوان ' اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ' از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: شهرداری اصفهان با ایجاد زمینه هایی در راستای تحقق شعار امسال، پویش مردمی فرهنگ ترافیک شهر را راه اندازی کرد.

وی با بیان اینکه تمامی کار پویش مردمی ترافیک نتیجه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، افزود: هنگامی که شهروندان با همکاری در پویش مردمی ترافیک، مانع خسارات احتمالی ناشی از آلودگی هوا بر روی آثار باستانی و همچنین بر تنفس شهروندان و خانواده ها شوند خود نمادی از تلاش برای تحقق شعار سال جاری است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه 100 کیلومتر از خیابان ها و معابر شهری اصفهان به استفاده از دوچرخه اختصای یافته است، تاکید کرد: این اقدامات نشان می دهد که کار شهرداری اصفهان نمایشی و نمادین نیست و در عمل اجرا شده است.

 شهردار اصفهان همچنین گفت: هر هفته نیز در یک منطقه اصفهان یکی از خیابان ها بسته و به عنوان خیابان فرهنگی بصورت پیاده راه در می آید.
نشان و شعار پویش (کمپین) ترافیک شهر اصفهان 15 اردیبهشت در مراسمی با حضور سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ غدیر اصفهان رونمایی شد.
برنامه «شعار و نشان کمپین ترافیک شهر اصفهان» با رویکرد فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی تدوین شده است.
تشویق مردم به پیاده روی، استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی بدون استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از مهمترین رویکردهای این برنامه است.
آلودگی هوای اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی و گردشگرپذیر در سال های اخیر به دلیل تمرکز صنعت و موقعیت اقلیمی کویری و افزایش روز افزون وسایط نقلیه موتوری شدت یافته است.
شهروندان کلانشهر اصفهان روز 29 دی سال گذشته که به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده، در هوایی ناسالم و آلوده بسختی نفس کشیدند.
مدیریت شهری اصفهان برای کاهش مشکلات ترافیکی و زیست محیطی درصدد است با اجرای برنامه هایی مردم را به استفاده از وسائط نقلیه عمومی و وسایل نقلیه پاک و بدون دود از جمله دوچرخه تشویق کند.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.